A biztosítási ágazatnak is el kell készítenie digitalizációs stratégiáját – mondta Deutsch Tamás, a Digitális jólét programért (DJP) felelős miniszterelnöki biztos a Magyar Biztosítók Szövetségének (Mabisz) Budapesten tartott konferenciáján az MTI szerint. Jelezte: az állam által felhalmozott adatvagyont gazdaságilag újra kell hasznosítani, ami a magyarországi biztosítótársaságok számára is rendkívül fontos, de az önvezető autók felelősségbiztosításának jogi hátterét is ki kell dolgozni.
A hazai biztosítási piac díjbevétele az első fél évben 6,2 százalékkal nőtt, a nem életbiztosítási piac díjbevétele az első hat hónapban 258 milliárd, az életbiztosítási ágé 228 milliárd forint volt – ismertette Pandurics Anett, a Mabisz elnöke. Jelezte azt is, hogy tavaly az első fél évben az életbiztosítási ágban 221 milliárd forintot tett ki a díjbevétel, míg a nem életbiztosítási ágban 237 milliárd forintot.
Az utóbbi években átlagosan évi 4-5 százalékos növekedést ért el a szektor, amelynek díjbevétele idén végre újra elérheti az 1000 milliárd forintot, vagyis a 2007-es csúcsot. A Magyar Nemzeti Bank alelnöke szerint a digitalizáció már most jelen van a biztosítóknál. Windisch László elmondta: az életbiztosítások online értékesítésének szintje még alacsony, de az utasbiztosítások több mint 74 százalékát, a kötelező gépjárműfelelősség-biztosítás 34 százalékát, a vagyonbiztosítások 18,4 százalékát és a casco szerződések 8,8 százalékát az interneten kötik az ügyfelek.