A magyar kkv-k hatékonyabban használják az online eszközöket, köztük a közösségi oldalakat, mint nemzetközi társaik, legalábbis ha a nemzetközi kereskedelemben való részvételről van szó – derül ki a Facebook Future of Business felméréséből. Ugyanakkor a nemzetközi kereskedelemben való részvétel kihívást jelent mind a magyar, mind a nemzetközi kkv-knak. Épp ezért alacsony hányaduk foglalkozik nemzetközi kereskedelemmel: Magyarországon mindössze 19 százalék teszi ezt, ami megegyezik a globális átlaggal.
A magyar vállalatok hatékonyabban használják az online eszközöket, mint nemzetközi társaik. Míg Magyarországon az exportőrök 75 százaléka egyetért abban, hogy az online eszközök használata a nemzetközi kereskedelemben növeli a bevételeit, addig globálisan ez az arány csupán 58 százalék. A nemzetközi kereskedelemmel foglalkozó, kkv-k magabiztosabbak és nagy valószínűséggel több munkahelyet is teremtenek.
Magyarországon az exportőrök 29 százaléka hozott létre munkahelyeket az elmúlt hat hónapban, és felük további munkahelyeket szeretne teremteni a következő fél évben, miközben a nemzetközi kereskedelemben részt nem vevő cégek esetében ez az arány csupán 19 és 35 százalék – derül ki a Future of Business című felmérés legújabb kiadásából, amely a Facebook, a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) és a Világbank együttműködésével készült.