A világ egyik legnagyobb reklámpiaci fesztiválján, a New York-i Clio Awardson jelentős magyar sikernek örülhettünk. A mindössze fél éve piacra lépett startup, a magyar tulajdonosok, magyar menedzsment által létrehozott, újszerű Souldrops termékcsaládot kifejlesztő csapat a csomagolás kategóriában ezüst díjat nyert. A piaci bevezetésre a Republic Group kapott megbízást a vállalkozástól.
Különleges lehetőségnek nevezte lapunk kérdésére Barna Tamás, a Republic Group ügyvezető igazgatója, hogy egy magyar startup termékének, a Souldrops vegán, környezetbarát mosószer- és öblítőcsaládnak a marketingstratégiáját, s ennek részeként a csomagolását a kezdetektől, mintegy zöldmezős fejlesztésként megalkothatták. A termék koncepciójának a része volt, hogy megmutassák, kis költséggel, kis infrastruktúrával, kis szervezettel is fel lehet venni a harcot a mosóporpiacot hagyományosan uraló multinacionális óriáscégekkel szemben.
Mivel alapadottság volt, hogy nincs pénz milliárdos reklámkampányokra, nem volt más eszköz a kezükben, mint a termék csomagolása. Ennek kellett eladnia a terméket, ennek kellett olyannak lennie, amit azonnal észrevesznek, ha meglátják az áruházban, ami szinte leugrik a polcról, ami után megindul a vásárló keze.
Ennek érdekében alkották meg azt a koncepciót, hogy – a többi forgalmazótól eltérően – nem a vegyszerekhez, hanem inkább a kozmetikumokhoz hasonló színvilágú, anyagminőségű plasztikpalackokban kínálják a termékcsalád minden tagját. És bizonyára ennek köszönhető, mondta a szakember, hogy a nemzetközi reklámpiaci fesztiválokon a zsűrik tagjai is felfigyeltek a csomagolásra, és hogy a Republic Group számos más rangos nemzetközi elismerés mellett legutóbb a New York-i Clio Awardson kategóriájában ezüst díjat kapott.
A díjátadón a céget Barna Tamás és Magó Zsolt formatervező képviselte, akik azért is különösen büszkék a kitüntetésre, mert a díj eddigi történetében még soha nem jutalmaztak magyar márkát a Clio Awardson. Az 1959-ben alapított rendezvény ma már a világ egyik legnagyobb és legmeghatározóbb reklámversenye, amelyet kitüntetett figyelem övez: jelentőségét egyszerre adják a világ minden tájáról nevező márkák és ügynökségek, valamint a meghatározó reklámpiaci cégek csúcsvezetőiből álló szakmai zsűri. Utóbbi minden évben több száz nevezésből, összetett szempontok alapján választja ki az egyes kategóriák díjazottjait.
– Az új magyar mosószer vegán, azaz növényi származékokat használ, miközben a cél az, hogy éppolyan hatékonyan eltüntessék a ruhák szennyeződéseit, mint a versenytárs multik terékei – mondta el korábban lapunk kérdésére Gyimóthy Gábor vegyész, a Souldrops vezető kutatója. Ráadásul nem lehetnek drágábbak sem, miközben az alapanyagra – a természetes összetevők és általában a környezettudatos szemlélet érvényesítése miatt – többet kell fordítaniuk. Bóna Richárd, a Souldrops ügyvezető igazgatója azt emelte ki, hogy míg a versenytársaik milliárdokat költenek reklámra, méghozzá a hagyományos csatornákon, a magyar mikrovállalkozás új területen nyitott frontot: a termék csomagolását gondolták újra.
Terveik között szerepel, hogy a termékkel megjelenjenek több nemzetközi lánc polcain, majd valamelyik drogérialáncnál is. A hazai mellett nemzetközi terjeszkedést is terveznek, előbb a visegrádi négyek piacaira kívánnak betörni annak a nemzetközi kiskereskedelmi láncnak a segítségével, amely a jelenlegi partnerük. Később szóba jöhet Európa nyugati felének meghódítása is. A Souldrops piacra lépését az MFB-csoporthoz tartozó Hiventures kockázatitőke-befektető társaság startupprogramja segítette. Kisgergely Kornél vezérigazgató tervei szerint a Souldrops működésének második évében üzemi profitot fog termelni.