2018. január 20., szombat, Fábián, Sebestyén napja
Belföld
A cikk emailben történő elküldéséhez kattintson ide, vagy másolja le és küldje el ezt a linket: http://magyaridok.hu/belfold/teljes-kudarc-az-integracio-nem-megy-kozos-tanulas-2360323/

Teljes kudarc az integráció, nem megy a közös tanulás

A bevándorlók rontják a német iskolák teljesítményét
Rosszul teljesítenek a német iskolák, és ez a bevándorló-hátterű diákok növekvő arányára vezethető vissza – állítja egy országos felmérés eredményeiből született berlini kutatás. A magyar szakember szerint a migránsok állandósult lemaradása a többségi társadalmat is visszahúzza. Egyre többen gondolják Németországban, hogy a gyereküket magániskolába kell íratniuk ahhoz, hogy vigye valamire – mondta ennek kapcsán Nógrádi György.

Sok német általános iskolás nem tudja teljesíteni a német nyelv és a matematika területén az alapkövetelményeket – derült ki a berlini Oktatási Minőségfejlesztési Intézet kutatásából. Országos szinten is romlottak az eredmények 2011, a legutóbbi felmérés óta, de különösen Baden-Württembergben csökkent erőteljesen a tanulók teljesítménye. A sokáig éllovas tartományban csaknem minden negyedik diák nem tudta teljesíteni a minimális szintet a helyesírás felmérése során. Petra Stanat, a tanulmány egyik szerzője szerint ennek részben az iskolások növekvő heterogenitása az oka, vagyis a rossz eredmény a bevándorló-hátterű diákok növekvő arányára vezethető vissza. Romlott a nem bevándorló hátterű tanulók teljesítménye is.

– Ahhoz, hogy a bevándorlókat integrálják, nagyon komoly oktatási, szociális infrastruktúrára van szükség, rengeteg időre, pénzre és emberre, és úgy tűnik, hogy a berlini kormány ezt az áldozatot, ezt a befektetést nem tudja vagy nem akarja megtenni – mondta lapunknak német felmérés kapcsán Speidl Bianka. A Migrációkutató Intézet vezető kutatója szerint a tanulmányban a bevándorlók második generációs gyerekeiről van szó, akiknek szüleit néhány hetes tanfolyamokkal nem sikerült kulturális szempontból felzárkóztatni. Speidl Bianka bizonyos benne, hogy az állandósult lemaradás a többségi társadalmat is visszahúzza.

A lemaradásuk a többségi társadalmat is visszahúzza

Fotó: Reuters

A lemaradásuk a többségi társadalmat is visszahúzza

– Egyre többen gondolják Németországban, hogy a gyereküket magániskolába kell íratniuk ahhoz, hogy vigye valamire, mivel az állami iskolák színvonala folyamatosan csökken – mondta lapunknak Nógrádi György biztonságpolitikai szakértő, aki hozzátette: ezt csak a gazdagabbak engedhetik meg maguknak. Elmondása szerint beszédes, hogy a német választások egyik fő kérdése a migráció mellett éppen az oktatás. Az az integrált oktatás, amely többek között azért sem működik jól a németeknél, mert a tanárok túlterheltek, a fizetésük pedig az átlaghoz képest alacsony. – Ráadásul a multikulturális társadalom megbukott, párhuzamos társadalmak alakultak ki, ami tovább nehezíti az integrációt – tette hozzá Nógrádi.

Kiemelt

A SZDSZ-t az ima sem mentette meg 1998-ban

Boros Bánk Levente, a Médianéző ügyvezetője egy egészen elképesztő történetet idézett fel az ECHO TV Troll című műsorában.

Poszt-trauma

Külföldi fiatalok segítették ki a „nagy diáktüntetés” szervezőit

Totális kudarcot vallottak a szervezők.

Vona és a 2300

A dolgok, amiknek az égvilágon semmi közük egymáshoz.

A Budapest Pride csapata bedobta a Conchita-bombát

„Az egész országot szivárványba borítjuk”.

Oknyomozó riporternek csapott fel a DK elnöke

Bizonyára ő is a Gőbölyös Soma-díjra hajt.

Hirdetés

Szívesen olvasna hasonló cikkeket? Csatlakozzon Facebook-csoportunkhoz!