A magyar felülvizsgálati és karbantartási módszerek az olyan jellegű hibákat kiküszöbölik, mint ami 43 ember halálához vezethetett az olaszországi autópálya-viadukton – mondta el a Karc FM-en a Hidászokért Egyesület elnöke. Sitku László szerint ugyanis egyértelműen a fenntartás hiánya miatt szakadt le Ligúriában az autópálya-híd.
Emlékeztetett: 2012-ben egy szakértői jelentés már figyelmeztetett arra, hogy a viaduktot a rossz állapota miatt le kell zárni és fel kell újítani, ám a fenntartó koncessziós társaság halogatta a munkát és nem is szánt rá elegendő pénzt.
Magyarországon sokkal szigorúbb feltételek kötik azokat a cégeket, amelyek koncesszióban üzemeltetnek autópályákat és az államnak lényegesen több lehetősége van arra, hogy ellenőrizze a fenntartási, karbantartási munkát – fejtette ki a hídépítő mérnök.
Sitku László hozzátette: az országos protokoll szerint a hidakat minimum évente ellenőrizni kell, de a nagy forgalmú, kiemelt jelentőségű átkelőknek hídmestere is van, aki naponta szemrevételezi azok szerkezetét. Ezzel együtt 10 évente egy szakértői csapat végzi el a hidak vizsgálatát, és minden munkáról részletes dokumentáció vagy javítási terv készül.
NINCS ÉLETVESZÉLYES HÍD MAGYARORSZÁGON
Az interneten terjedő rémhírekkel ellentétben a Berettyón átívelő berettyóújfalui átkelő, és a fővárosi Népligeti felüljáró is biztonságos.
Sitku László szerint igaz, hogy mindkettő felújításra szorul, de előbbinél már folyamatban van a munka félpályás lezárás mellett, utóbbi pedig várhatóan a BAH csomópont megújítása után kerül sorra hónapokon belül. Ezen kívül az M0-son a következő 2 évben a megnövekedett forgalom miatti korszerűsítési munkálatok zajlanak a Duna-hidakon, így a hídszerkezettel ott sincs – és nem is lesz – semmi baj. Simon-Palov Judit interjúja.