Gátlástalan kormányzati propaganda dühöng az utóbbi napokban, Magyarország ugyanis nem az élen lovagol, hanem a szégyenpadon kucorog. A nagy húzóberuházásokhoz pedig nem sok köze van a kormánynak, hiszen a Mercedest is a baloldali kabinet hozta hazánkba – mindezt még 2013-ban mondta Mesterházy Attila, aki akkor még a szocialista párt elnökeként osztotta az észt.
Hasonló mondatokat a balliberálisoktól azóta is rendszeresen hallani, ők állandóan arról mantráznak, hogy a jobboldaliak nem értenek semmihez. Ha pedig kormányra kerülnek, akkor verik a nőket, kiveszik a kenyeret a szegény gyermekek kezéből, kivágják a fákat, felszámolják a fékek és ellensúlyok rendszerét, és lerombolják a demokrácia intézményeit. Kedvelt szófordulat az is, hogy a kormány kivezeti az országot Európából.
Szintén előszeretettel hangzik el, hogy a Fidesz–KDNP regnálása idején csak úgy menekülnek a befektetők az országból, ha pedig éppen jól alakulnak a gazdasági mutatók, az csak ideiglenes lehet, mert úgy is összedől minden. Most el lehet képzeli, mit szólnak ahhoz a bejelentéshez, miszerint a BMW Debrecen mellett négyszáz hektáros területen a legmodernebb autóipari technológiákkal állít majd elő hagyományos és elektromos meghajtású autókat. A kapacitás évente 150 ezer autó gyártására lesz elegendő. A
beruházás értéke meghaladja az egymilliárd eurót, azaz a 320 milliárd forintot. A fejlesztés már az első körben több mint ezer embernek ad munkát. Elmondhatjuk, hogy az európai autógyártás három nagy prémium márkája Magyarországot választotta, így az Audi, a Mercedes és a BMW. Az óriáscég egyébként több európai várost feltérképezett, ám végül Debrecenre esett a döntés. Ennyit arról, hogy Orbán hadat üzent Európának.
Érdemes feltenni a kérdést, vajon miért ilyen vonzó hazánk? A beruházások ide csábításáért nagyon sokat tett a kormány az elmúlt nyolc évben.
Csak néhány példa: 2010 óta jelentősen csökkentek egyes közterhek, a társasági adó a korábbi 19 százalék helyett ma kilencszázalékos, és a 32 százalékos szja-kulcs is a múlté, jelenleg 15 százalékos mértékkel számolhatnak a magánszemélyek, miközben évről évre enyhülnek a munkát terhelő adók. Ez azonban még önmagában kevés ahhoz, hogy hazánk mellett tegyék le a voksot a beruházók.
Fontos az infrastruktúra és a szakképzett munkaerő is. Ez utóbbi terén biztosan van még hová fejlődni, de a duális képzés jó irányba mutat.
Végül, de nem utolsósorban kiemelt szerepe van a politikai stabilitásnak. Ezért fogalmazták meg a piaci szereplők a választások előtt azt, hogy az üzleti szféra annak örülne, ha a Fidesz–KDNP maradna a kormányrúdnál. Ellenkező esetben ugyanis elbizonytalanodtak volna a befektetők, mert nem lehetett tudni, hogyan forgatná fel egy új politikai erő az adórendszert, mennyire folytatná a fegyelmezett pénzügyi gazdálkodást vagy éppen az adócsökkentést. Nem beszélve arról, hogy milyen szedett-vedett társaság próbálta legyőzni Orbán Viktort.
Már előre szólok, lesznek olyanok, akik azzal próbálják majd a sikert befeketíteni, hogy a kormány összeszerelő üzemet csinál Magyarországból.
Először is, nem kellene lenézni azokat a dolgozókat, akik a gyártósorok mellett végzik a munkájukat. Németországban sem tesznek mást azok, akik hasonló feladatot látnak el.
Másodszor, magasan képzett mérnökökre is szükség lesz, miután a világ egyik legkorszerűbb gyára épül fel. Az sem mellékes, hogy elektromos autók is kifutnak majd az elkészült üzemből, azaz BMW a jövő gyárát hozza hazákba.
A jövő valóban elkezdődött.