Megkezdődhet a közösségi közlekedési központ tervezése Kaposváron azután, hogy az uniós közbeszerzési értesítőben megjelent a 11,9 milliárd forintos fejlesztéséről szóló kivitelezői szerződés. A Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő (NIF) Zrt. pályázatát a Swietelsky Építő Kft. nyerte el – derül ki a Közbeszerzési Értesítőből.
A tervek szerint 2019 végére olyan építkezések valósulhatnak meg a városban, amelyek révén tisztább lesz a levegő, biztonságosabb a közúti közlekedés, szebbé válik a Petőfi tér és a Csík Ferenc sétány közötti terület. A régi felüljáró helyett hidakat, valamint járdákat építenek, és számos parkolóhelyet alakítanak ki. Egy helyre kerül a helyi és a távolsági autóbuszok állomása, és – a könnyebb átszállás érdekében – közös peronja lesz a vasútállomással.
A pályázati kiírás szerint 2×2 sávos utat építenek három körforgalmú csomóponttal, közúti, vasúti hidakat gyalogos- és kerékpáros-közlekedésre, egy új buszpályaudvar-épületet, külön létesítményt a sofőrök pihenésének a céljára, emellett vasúti felső vezetéket, peronokat.
Szita Károly, a város polgármestere korábban azt mondta, a közlekedési központtal korszerűbb és sűrűbb összeköttetést tudnak teremteni a vasút által több mint száz évvel ezelőtt szétválasztott városrészek között, ez pedig nemcsak a közlekedés feltételeit javítja, hanem városrészek felemelkedését is megalapozhatja. A közlekedési központ célja az, hogy a közösségi közlekedés számára egy olyan csomópont épüljön ki, amely több közlekedési módozatot kapcsol össze, és ezáltal jelentősen lerövidül az átszállási idő.
A projekt során a vasúti, a helyi autóbusz, a helyközi autóbusz, az egyéni gépkocsis, a kerékpáros-, a gyalogos- és a taxis közlekedési módokat kapcsolják össze, s ezzel legalább 15 ezer ember közlekedését könnyítik meg. Ők azok, akik a területre jellemző teljes, 35 ezer fős utasforgalomból át is szállnak egyik eszközről a másikra – nyilatkozta korábban L. Balogh Krisztina főépítész.
A városi főépítész felhívta a figyelmet arra is, hogy Kaposvár megyei központként, valamint egyes közösségi funkciók tekintetében regionális központként nemcsak a környék lakosságát szolgálja ki, hanem ellátást biztosít a szomszédos kistérségeknek is – ezáltal az ott élők számára magas színvonalon lesznek elérhetők a különböző közlekedési módok mind az üzleti-gazdasági, mind a személyforgalom esetében.
Kaposvár az elsők között van azon megyeszékhelyek viszonylatában, ahol egy helyre költöztetik a vasúti és autóbusz-pályaudvart, valamint a helyi közlekedés megállóit. A program Debrecen vasútállomásának átalakításával vette kezdetét, ahol a főpályaudvar jelenlegi szintje alá húszezer négyzetméteres autóbusz-pályaudvart építenek. Megkezdődött az esztergomi vasútállomás átalakítása is, és készültek tervek Győrben, Kecskeméten, és a későbbiekben várhatóan minden megyeközpontban kialakítják majd a közösségi közlekedés korszerű kapcsolódási pontjait.