A PETA (People for the Ethical Treatment of Animal) állatvédő szervezet szerint minden évben rengeteg kutya szenved attól, hogy nyáron az autóban hagyják őket, még akkor is, ha ez csak pár percet jelent.
A Mol felelős vállalatként nemcsak az úton lévők kiszolgálását tűzte zászlajára, de az utazóközönség figyelmét is szeretné felhívni a felelős állattartásra. Ennek részeként ezentúl a vásárlók négylábú családtagjai is betérhetnek a Mol mintegy 450 hazai töltőállomására – mondta Orosz András.
A Mol Magyarország kiskereskedelmi vezetője szerint nyáron, amikor a kinti hőmérséklet 25 fok, a parkoló autóban percek alatt 37-48 fok is lehet. Amikor napon 32 fok van, az autó belső hőmérséklete kevesebb mint 10 perc alatt már a 71 fokot is elérheti.
Ez pedig nagyon veszélyes lehet a négylábúakra, s erre a gazdáknak kell odafigyelniük. A Mol pedig, mint a közlekedők partnere, ehhez kíván segítséget nyújtani azzal, hogy a családok négylábú tagjaira is gondol. A kezdeményezés részeként a vásárlóknak így többé nem kell a töltőállomásokon az autóban hagyniuk a házikedvenceket, ha utazásaik során megállnak, hogy felfrissüljenek. A felelős állattartók jól szocializált és egészséges állataikkal – saját felelősségükre – beléphetnek a Mol töltőállomások légkondicionált közösségi tereibe is a házirend betartása mellett.
– Az úton lévők partnereként a Molnak fontos, hogy felhívja a figyelmet a felelős magatartásra nemcsak a vezetést, közlekedést illetően, hanem a felelős állattartás kapcsán is. A nyári melegben, utazás során pedig fokozott figyelmet kell szentelnünk környezetünkre. Éppen azért, hogy a kisállattal útra kelő vásárlóknak megkönnyítsük az utazást, megnyitjuk nekik töltőállomásainkat és azok légkondicionált, tiszta shopjait is – emelte ki Orosz András. A Mol július közepétől a legforgalmasabb útvonalak mentén található töltőállomásokon speciális, kisállatoknak szóló választékkal – pórázzal, etetőtálkával – is bővíti kínálatát.
A cég ezzel párhuzamosan teljes kiskereskedelmi hálózatát is megújítja a tavaly ősszel meghirdetett Mol 2030 stratégia keretében. Az új stratégia részeként az úton lévőknek a lehető legszélesebb szolgáltatási és termékportfóliót kínálják, amelyet folyamatosan megújítanak – mondta a kiskereskedelmi igazgató.
– Állandóan keressük azokat a lehetőségeket, amelyekre a fogyasztóknak szükségük van. De nemcsak a meglévő igényeket elégítjük ki, hanem trendteremtőként igyekszünk olyan innovációkkal élni, amelyek az egész iparágban egyediek. Új szolgáltatásokat, ötleteket vezetünk be, kutatásainkra támaszkodva megpróbáljuk kitalálni ügyfeleink jövőbeli igényeit. Ma már ugyanis az emberek jóval többre vágynak, mint egy benzinkút, de ezt mi előre tudtuk, hogy így lesz – mondta Orosz András.
A Mol 2015-ben megalkotta a Fresh Corner koncepciót. Ennek keretében olyan üzleteket nyitottak a töltőállomásokon, ahol kellemes környezetben kibővült áruválasztékkal, kávéval, friss szendvicsekkel, pékáruval várják a vásárlókat. A cél az, hogy a töltőállomásokon olyan megoldásokat és szolgáltatásokat biztosítsanak, amelyek könnyebbé teszik a vevők életét.
Így például azért, hogy az ingázók minél több időt tudjanak megtakarítani, a budapesti Szentendrei úton lévő töltőállomásukon Mol Fresh Corner Drive néven elsőként bevezettek egy drive through szolgáltatást, amelynek lényege, hogy az ügyfél az autójában ülve egy ablakon keresztül kérheti ki a kávéját vagy akár a szendvicsét, utána vezethet is tovább.
– Fontos, hogy országos kiskereskedelmi hálózattal rendelkezünk, amely olyan lehetőség, amit kiaknázva sokkal hatékonyabbak lehetünk a jövőben. Mindegy, mely pontján állsz Magyarországnak, fél órán belül biztos, hogy ott van valahol egy Mol-kút. Ezt senki más sem mondhatja el magáról, csak mi – mondta el a Mol Magyarország kiskereskedelmi vezetője. A hazai töltőállomás-hálózat további fejlesztésébe a Mol csak idén mintegy tízmilliárd forintot fektet be.
Orosz András beszélt az EVO és az EVO Plus újgenerációs üzemanyagcsalád bevezetéséről is.
– Nagyon szigorúak vagyunk magunkkal szemben a tekintetben, hogy kiváló minőségű árukat és szolgáltatásokat nyújtsunk az ügyfeleinknek. Az üzemanyagok terén sincs ez másképp. Az új stratégiánkban az úton lévőknek számos új szolgáltatással készülünk, de tevékenységünk alappillére továbbra is a minőségi üzemanyagok értékesítése marad.
A töltőállomásainkon a napokban jelentek meg olyan új üzemanyagfajták, amelyek kimagasló védelmet nyújtanak a belső égésű motoroknak. Védik az alkatrészeket a korróziótól, valamint tisztán tartják az üzemanyagrendszert. A vevőink egyre igényesebbek, s mind többet várnak el a szolgáltatásoktól és a termékektől.
Az üzemanyagok új generációjának a bevezetésével a folyamatosan fejlődő autóipar kihívásaira is választ adunk – mutatott rá a kiskereskedelmi vezető.