Újabb átverés terjed a közösségi oldalakon. Korábban más kereskedelmi cég esetében is előfordult, ami ezúttal a Tesco áruházlánccal, hogy internetes csalók a vállalat nevében nyereményjátékot hirdettek a hűséges vásárlók körében. A Facebookon például rengetegen osztották meg azt a kamuhirdetést, mely szerint egy rövid kérdőív kitöltése után 85 ezer forintos ajándékutalványt ígérnek, amelyet a Tesco áruházakban lehet levásárolni.
A „Szerezd meg az 85 ezer forint értékű ingyenes Tesco kupon” nyelvtanilag sem helyes kezdetű hirdetés nagyon megtévesztő, mivel ránézésre hivatalos akciónak tűnik: a képi, formai megjelenítés, a színvilág, a logó megegyezik a brit multiéval, csakhogy a reklám megosztói mégsem számíthatnak a több tízezer forint értékű ingyenbeszerzésre. Ezt a Tesco is kategorikusan kijelentette, jelezve, hogy semmi köze nincs az említett nyereményjátékhoz. A háromkérdéses, egyszerű kérdőív kitöltése után a hirdetés még mindig nem buktatja le saját magát: miután „ellenőrzik” a válaszokat, közlik a jó hírt a nyereményről, és még azt is megjegyzik, hány szabad kupon maradt készleten.
Majd azt kérik a gyanútlan fogyasztótól, hogy ossza meg 15 ismerősével a páratlan ajánlatot. Mellé személyes adatokat is elkérnek, ami az ajándékutalvány átvételéhez szükséges. Erre azonban már nem kerül sor, mivel valójában adathalász próbálkozásról van szó. Így a lelkes facebookozók ingyenvásárlást nem, csupán kellemetlen tapasztalatokat nyerhetnek.