Bár a legfontosabb gyorsforgalmi kapcsolatok kiépültek hazánkban az ezredfordulót követő évtizedben, 2010 óta is számos új szakasz készült el, és az elmúlt nyolc évben összesen 390 kilométerrel bővült a hálózat. Eközben a használatért fizetett díj 2012 óta változatlan, a D1-es kategória, vagyis a 10 napos, személygépkocsihoz kötelező e-matrica ára ugyanúgy 2975 forint.
A fővárosi közlekedők szempontjából kiemelt jelentőséggel bírt, hogy az M0-s déli szakaszait bővítették, felújították, összesen 28,3 kilométeren. Mint emlékezetes, az M0-s első, budai, illetve Dél-Pestre vezető szakaszait takarékossági okokból elválasztás és leállósáv nélküli, kétszer két sávos útként építették meg, ami rendkívül balesetveszélyessé tette. Az átépítéskor elkészítették az eredeti tervek szerinti pályát, valamint a meglévőt felújították.
A korszerűsített, bővített szakaszok az M1–M7, az M7–M6, M6–51. számú főúttól, illetve utóbbitól az M5-ig helyezkednek el. Az M0-s keleti szektorából ágazik el a 31-es, amelyet 2010-ben adtak át, és amely 12 kilométeres átkötéssel rövidíti le a kelet–nyugati irányú forgalmat.
Ha sorra vesszük az új autópálya-szakaszokat, az M3-assal kell kezdenünk: a Nagykálló–Vásárosnamény út 46 kilométerrel viszi közelebb a járműveket az országhatárhoz. A hármas sztrádából számos fontos leágazás készült. Az M30-as Tornyosnémeti és a határ közötti, 1,7 kilométeres szakaszát a közelmúltban adták át. Az M35 Debrecent kötötte be a gyorsforgalmi hálózatba, amelynek újabb, 5,4 kilométeres szakaszát tavaly decemberben vehették használatba a közlekedők.
Az M6-os Dunaújváros–Bóly, valamint az M60 Bóly–Pécs szakaszát 2010-ben adták át, melyek összesen 148,2 kilométerrel növelték a hálózat hosszát. Az M43 három szakaszban, összesen 54,7 kilométeren vezeti el az M5-ös forgalmát Szegedtől Makón át a határátkelőig, Csanádpalotáig. Az elmúlt időszak jelentős fejlesztése az M85 és 86 kiépítése, amely Győr, Csorna és Szombathely között létesített gyorsforgalmi kapcsolatot, összesen 83 kilométeren.
A következő években a tervek szerint minden fontos ponton elérik az országhatárt a gyorsforgalmi utak, és a megyeszékhelyek is megközelíthetőek lesznek. Fontos közúti kapcsolatokat teremtenek az előkészítés alatt álló hidak, mint Komáromnál, a fővárosi Galvani útnál, Paksnál és Mohácsnál. Jelenleg is zajlik az M15-ös és M70-es utak átépítése, bővítése négysávosra, miközben az M2-es Budapest–Vác szakaszát hasonlóképpen bővítik.
Az M30-as gyorsforgalmi kapcsolatot teremt majd Miskolc és Kassa között. Az M4-es több részben, az M0-s és Szolnok, illetve Berettyóújfalu és a román határ között épül. A nemzetközi korridorok kiépítése mellett a megyeszékhelyek elérése is kiemelt cél.
Az M1-esről leágazó út eléri majd Esztergomot, az M3-asról Sátoraljaújhelyt és Egert, az M5-ösről az M44-es segítségével Békéscsabát, az M7-esről Veszprémet, Kaposvárt és Zalaegerszeget. Az M85-ös csornai elkerülőjétől indul a Sopront bekapcsoló szakasz.