A vegyész műszaki igazságügyi szakvélemény szerint semmilyen előírást, szabályozást nem akart betartani a buszos cég: már az autóbusz honosítási vizsgájánál is kozmetikázták, meghamisították az adatokat, hogy a jármű külföldi utakra is mehessen – nyilatkozta a veronai busztragédia egyik áldozatának édesapja a Blikknek. Hozzátette: egy szerelő azt vallotta, hogy hosszú ideje folyt az illegális üzemanyagtartályok beépítése.
„Úgy nyolc évvel ezelőtt kezdtem el ennél a cégnél póttartályokat beépíteni. A tartályt én úgy vettem át, hogy az már be volt szerelve a busz csomagterébe, a merevítő oszlopokhoz lett rögzítve spaniferrel” – idézett a szerelő vallomásából a szülő.
Mint arról korábban beszámoltunk, májusban emelt vádat az államügyész a tavalyi veronai busztragédia ügyében, a per október elején kezdődik. A vád tömegszerencsétlenség okozása. A katasztrófában a helyszínen tizenheten, többségében 14 és 18 év közötti diákok vesztették életüket, egy súlyos égési sérült a budapesti Honvédkórházban hunyt el. A vádlottak között van a magyar buszvezető, az A4-es autósztráda két üzemeltető mérnöke, valamint az autópálya átadás előtti, 1993-as tesztelői közül három mérnök.
M. Fekete György szakértői véleményében rámutatott, hogy a tragédia számos hiányosságra vezethető vissza: a szalagkorlát mögött hatvan-hetven centiméterre, a korlát biztonsági zónájában ott hagytak egy „oszloptartó konzolt”, miután az oszlopot korábban eltávolították. Az ebből kiálló 15 centiméteres acélcsavarok okozták a busz kerekének durrdefektjét.
A második akadályt egy villanyoszlop jelentette, amelyet szabálytalanul helyeztek el: a sodródó autóbusz kidöntötte a villanyoszlopot, amelyben az áram alatt lévő elektromos kábelek szétszakadtak, szikrát okoztak és meggyújtották a busz szétnyíló üzemanyagtartályaiból kiömlő gázolajat. A hídpillér közelsége szintén végzetes volt, valamint az is, hogy a korlátrendszer rá támaszkodott, így a kigyulladó járművet egyenesen a pillérnek vezette.