Valtteri Bottas csillogó-villogó Mercedeséből szemvillanás alatt roncshalmaz lett, amikor a finn pilóta falhoz vágta a melbourne-i Albert Parkban az időmérő harmadik fázisában, jelentős szombati túlórázásra kényszerítve csapata szerelőit.
A váltócsere öthelyes rajtbüntetést is maga után vont, így Bottas csak a 15. helyről indulhatott a futamon, ám a Mercedesnél ezt ellensúlyozta, hogy Lewis Hamilton nagyon magabiztosan szerezte meg az első rajtkockát: a második Kimi Räikkönenre is 0,664, a harmadik Sebastian Vettelre 0,674 másodpercet vert, ami nem sok jót ígért a többieknek.
Ám vasárnap a futam mégsem úgy alakult, ahogyan azt Hamilton elképzelte.
Amikor a 19. körben a Ferrari Räikkönent kihívta kerékcserére, a Mercedes azonnal reagált, Hamilton is a bokszba hajtott, és vissza is jött a finn pilóta elé a második helyre. Vettel ekkor még nem vételezett új abroncsokat, így ő állt az élen, és hatalmas mázlija lett.
Tudniillik az ígéretesen kezdő Haas-csapat a rajt után ötödik helyen haladó Kevin Magnussen, majd Romain Grosjean autóján is rosszul rögzítette az egyik kereket – ennyi káromkodó, csapkodó szerelőt talán még soha nem mutattak kamerák –, számukra ezzel véget is ért a verseny, a pálya szélére húzódó Grosjean miatt pedig „virtuális biztonsági autós” időszakot rendeltek el.
Vettel ezalatt kihasználta a lehetőséget, hogy akkor cserélhet kereket, amikor a többiek nem nyomhatják tövig a gázt. S mivel a Mercedes szoftvere rosszul elemezte ki az élboly helyzetét, és nem is keveset tévedett, a Ferrari pilótája a megdöbbent Hamilton elé érkezett vissza. A folytatásban pedig már végig ott is maradt.
A vb-címvédőnek szélárnyékban gyorsan melegedett a motorja, a fáradtabb gumijaival is gondjai akadtak, egyszer pedig megcsúszott, és igazából támadási pozícióba sem tudott lendülni. Azt persze utólag Vettel is elismerte, hogy szerencséje volt, és azt is megjegyezte, hogy a Mercedes tempóban továbbra is a Ferrari előtt jár.
Ám az informatikában a jelek szerint nem, így a krónikákba az került be, hogy a 2018-as Ausztrál Nagydíjat Sebastian Vettel nyerte, aki pályafutása 48. futamgyőzelmét aratta, és éppen 100. alkalommal léphetett fel a dobogóra. A harmadik Räikkönen lett, a 4–10. helyeken pedig még Daniel Ricciardo (Red Bull), Fernando Alonso (spanyol), Max Verstappen (Red Bull), Nico Hülkenberg (Renault), Bottas, Stoffel Vandoorne (McLaren) és Carlos Sainz Jr. (Renault) indította pontszerzéssel az idényt.
Bottas tehát felkapaszkodott a nyolcadik helyre, de nem igazán volt összhangban az autójával. Annál inkább a McLaren két pilótája! A wokingiak jót húztak azzal, hogy megszakították az együttműködésüket eddigi motorszállítójukkal, a Hondával és a Renault-ra váltottak. A kétszeres világbajnok Alonso tavaly húsz futamon kapart össze tizenhét pontot, most pedig már az első után tíz áll a neve mellett.
A vb állása, pilóták: 1. Vettel 25, 2. Hamilton 18, 3. Räikkönen 18, 4., Ricciardo 10, 5. Alonso 10. Csapatok: 1. Ferrari 40, 2. Mercedes 22, 3. Red Bull 20, 4. McLaren 12, 5. Renault 7. Folytatás április 6–8. között a Bahreini Nagydíjon.