Eldőlt, hogy Pastor Maldonadónak öt év után idén nem jut pilótaülés, s a Renault ma várhatóan azt jelenti be, hogy helyette Kevin Magnussennek szavaz bizalmat. A 30 esztendős venezuelai pechje, hogy fő patrónusa, Nicolás Maduro elnök pártja decemberben elvesztette a parlamenti választásokat, s bár az államfő egyelőre mozdíthatatlan, az országban igencsak kaotikus a politikai helyzet. S ehhez még jön az olaj árának az esése, amikor Maldonadót éppen a PDVSA nevű állami olajvállalat tolta be a Formula–1-be…
A Lotust felvásárló Renault második számú pilótának már leszerződtette a zöldfülű Jolyon Palmert, a 25 éves angol a GP-s sorozat 2014-es bajnoka. (A Lotus másik rutinos tavalyi versenyzője, a francia Romain Grosjean a vb-n debütáló amerikai Haas csapathoz szerződött.) A Renault-t már korábban szóba hozták Magnussennel – amikor sejteni lehetett, hogy a venezuelai szállal gond támadhat –, és a bennfentesek szerint a felek mindenben megállapodtak egymással. A Palmernél két évvel fiatalabb dánról nehéz lenne azt állítani, hogy tapasztalt, de 2014-ben úgy indította az F–1-es karrierjét, ahogyan az elmúlt négy évtizedben csak Jacques Villeneuve és Lewis Hamilton: rögtön az első versenyén dobogós lett. Két éve Melbourne-ben a harmadik helyen intették le a McLarenben, Daniel Ricciardo kizárása után pedig eggyel még előrébb került. Többször viszont már nem állt pódiumon a szezonban, míg tavaly a wokingiak tesztpilótája volt. A 2016-os vb mezőnyéből valójában már csak a Manor kettőse hiányzik, ám a jól értesültek tudni vélik, hogy a német túraautó-bajnokság tavalyi győztesére, a német Pascal Wehrleinre és az indonéz Rio Haryantóra esik a választás. Indonéziában az állami olajvállalat tartja magát…