A hét végén immár 11. alkalommal tér vissza Budapestre a Red Bull Air Race műrepülő világbajnoki sorozat, de ha a mezőny tavalyi fellépésére gondolunk, akkor eddig jóindulattal is csak tíz és fél versenyt láthattunk a Duna felett. Emlékezetes, hogy egy éve a cudar időjárási körülmények miatt a teljes szombati programot törölni kellett, majd másnap a négyes döntő is elmaradt, és a nyolcas forduló után hirdettek végeredményt. „Az eső és a szél egyaránt megnehezítette az életünket, de bízunk benne, hogy most szerencsénk lesz az időjárással – jegyezte meg az esemény tegnapi sajtótájékoztatóján a hazai promóter szerepkörében Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója. – Méltán mondhatjuk, hogy mi rendezzük a leglátványosabb futamot a világon, a budapesti belváros kuriózum a helyszínek között, ahova a versenyzők és a szervezők is örömmel jönnek.” Erre Clemens Jaeger, a vb-sorozat repülési és sportigazgatója is bólogatott, hozzátéve, hogy a budapesti futam különleges kihívás a pilótáknak és a rendezőknek is. „A versenyzőknek azért, mert a Lánchíd alatt is át kell repülniük, nekünk pedig azért, mert a kapukat a Dunára telepítjük.”
A Red Bull Air Race idén nyolc állomásból áll, Budapest a negyedik lesz. A világbajnokságon a japán Josihide Muroja és a cseh Martin Sonka holtversenyben áll az élen. A vb-sorozat megszületésénél bábáskodó, tulajdonképpeni ötletgazda Besenyei Péter két éve már visszavonult a versenyzéstől, ám most újra beül a gépébe, ő teszteli a pályát, és bemutatót is láthatunk a széria első világbajnokától. Már ha az égiek is úgy akarják.