Bár a Malajziai Nagydíj tizenkilenc év után kikerült a versenynaptárból, mert a malájoknak nem térült meg az évi 68 millió dolláros, mintegy 20 milliárd forintos befektetésük, így kihátráltak a száguldó cirkuszból, mégis eggyel több futamot láthatunk, mint 2017-ben.
Tudniillik 2008 után újra rendeznek Francia Nagydíjat, mégpedig a Marseille-től mintegy negyven kilométerre levő Le Castellet-ben, és a tavalyi lyukas év után lesz Német Nagydíj is; ahogyan a páros években megszokhattuk, Hockenheimben, egy héttel a mogyoródi futam előtt. Ahhoz azonban hozzá kell szoknunk, hogy a legtöbb európai verseny a korábbi 14 órás rajt helyett 15.10-kor kezdődik. Július 29-én a Magyar Nagydíj is.
Sok új versenyző nevével nem kell ismerkedünk: a Williamshez a visszavonult Felipe Massa helyére Szergej Szirotkin érkezett, a Saubernél pedig Charles Leclerc váltotta Pascal Wehrleint. A Toro Rosso tavaly nem Pierre Gaslyval és Brendon Hartley-vel kezdte a szezont, de velük fejezte be, így a francia és az új-zélandi pilóta nem számít újoncnak, Carlos Sainz Jr. pedig szezon közben igazolt át a Red Bull fiókcsapatából a Renault-hoz.
S ha már Renault: a franciák az idén papajasárga festést kapó McLaren motorbeszállítói lettek, a wokingiak véget vetettek szenvedésüknek a Hondával. A Toro Rossónak viszont a Renault helyett immár a japánok biztosítják az erőforrást, míg a Sauber, amely főszponzorának megnyerte az F1-be ily módon visszatérő Alfa Romeót, idén már a Ferrari legújabb fejlesztésű motorját használhatja.
Az autókon levő T-szárnyakat és a „cápauszonyokat” betiltották, a versenyzők védelme érdekében pedig kötelezővé tették a glóriának elnevezett, autókra szerelt fejvédőt. Esztétikailag sokat ront a látványon, és a pilótákat nehezebb lesz beazonosítani a sisakfestésük alapján, de fő a biztonság. A Pirelli száraz pályára az eddigi öt helyett immár hétfajta abroncsot kínál, itt a hiperlágy (rózsaszín) és a szuper kemény (narancssárga) keverék is – erre mondhatjuk, hogy ez már tényleg a bőség zavara. Az adott versenyhétvégén azonban továbbra is csak három slick gumiból lehet választani; a szezonnyitón Melbourne-ben a lágy (citromsárga), a szuper lágy (piros) és az extra lágy (lila) van a palettán.
Lényeges változás, hogy ha a pályára hívott biztonsági autó távozik, száraz aszfalton immár állórajttal folytatódik a verseny, esős időben továbbra is repülőrajttal. Bevezetőnkben már említettük, hogy felrúgva a hagyományokat, a „grid girl”-öket, a rajtrácslányokat kivonták a forgalomból, és gyerekekkel helyettesítik őket. Az új tulajdonos, a Liberty Media szerint csak véget vetnek annak, hogy eddig „tárgyiasították” a nőket, ami nem egyeztethető össze az F1-es márka értékeivel, és ellentmond a modern társadalmi normáknak is. Nos, nem kevesen vannak, akik egy napjainkban divatos kifejezéssel élve úgy gondolják, hogy a Liberty Media „túltolta” a törekvését…
A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj előtt persze ma már inkább arról folyik a polémia, miként alakulnak majd az erőviszonyok. Nos, a téli tesztek után nem könnyű okosnak lenni, az utóbbi négy évben egyeduralkodó Mercedes ügyvezető elnöke, Niki Lauda szerint is nagyjából egy szinten vannak a Ferrarival és a Red Bull-lal. Márpedig, ha valaki, akkor a háromszoros világbajnok mindig a frankót mondja.
Csapatok, pilóták.
A 2018-as mezőny, Mercedes: Lewis Hamilton (brit), Valtteri Bottas (finn); Ferrari: Sebastian Vettel (német), Kimi Räikkönen (finn); Red Bull: Daniel Ricciardo (ausztrál), Max Verstappen (holland); Force India: Sergio Pérez (mexikói), Esteban Ocon (francia) Williams: Lance Stroll (kanadai), Szergej Szirotkin (orosz); Renault: Nico Hülkenberg (német), Carlos Sainz Jr. (spanyol); Toro Rosso: Pierre Gasly (francia), Brendon Hartley (új-zélandi); Haas: Romain Grosjean (francia), Kevin Magnussen (dán); McLaren: Fernando Alonso (spanyol), Stoffel Vandoorne (belga); Sauber: Marcus Ericsson (svéd), Charles Leclerc (monacói).