Tavaly az ugyancsak szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíj előtt még nem dőlt el, hogy Nico Rosberg vagy Lewis Hamilton nyeri meg a világbajnokságot, végül előbbi ért révbe. Az erőviszonyokról azonban sokat elárult, hogy az utolsó négy futamot Hamilton nyerte meg, Rosberg pedig mind a négyszer második lett, neki ennyi kellett a végső győzelemhez. Másoknak nem nagyon osztottak lapot. A szezonban Hamiltont tízszer intették le elsőként, Rosberget „csak” kilencszer (mégis öt ponttal többet gyűjtött csapattársánál), míg Daniel Ricciardónak és Max Verstappennek, a Red Bull pilótáinak egy-egy elsőség jutott.
Rosberg visszavonulása után Hamilton megkapta maga mellé a Williamstől érkezett Valtteri Bottast, a Ferrari összekapta magát, és így nem volt olyan erős a Mercedes dominanciája. Hamilton kilenc, Sebastian Vettel (Ferrari) öt, Bottas három, Verstappen kettő, Ricciardo egy futamgyőzelmet könyvelhetett el; s a végül másodikként zárt Vettel sokáig ábrándozhatott arról, hogy megszerzi az ötödik világbajnoki címét.
A sors fintora, hogy Hamilton éppen az Olasz Nagydíjon vette át tőle a vezetést az összetettben, közvetlenül utána pedig az ázsiai futamokon gyorsan elszállt Vettel esélye. Szingapúrban a pole pozícióból indulhatott, de belekeveredett egy rajtbalesetbe, súlyosan sérült autója irányíthatatlanná vált és az oldalfalnak ütközött, így fel kellett adnia a versenyt. Szuzukában műszaki hiba miatt nem ért célba, egy 59 euróba kerülő gyújtógyertya meghibásodása okozta a vesztét.
A futamgyőztes Hamilton éppen 59 pontra növelte az előnyét, és a folytatásban nem hibázott, két futammal a zárás előtt Mexikóvárosban az idei leggyengébb eredményével, egy kilencedik hellyel biztosította be a negyedik vb-címét. Érdekesség, hogy Hamilton, Vettel és a pontversenyben harmadik Bottas egyaránt tizenhárom alkalommal állt a pódiumon, de a felső fokán Hamilton többször, mint a két legnagyobb riválisa együttvéve. A brit az időmérőkön is magasan a legjobb volt a tizenegy rajtelsőségével, Vettel és Bottas négyszer szerzett pole pozíciót, és Kimi Räikkönennek is jutott egy.
A szezon végén, Brazíliában és Abu-Dzabiban Hamilton már bevallottan nem tudott úgy koncentrálni, mint év közben – azért Interlagosban a mezőny végéről indulva negyedik lett, Abu-Dzabiban pedig másodikként ért célba –, és most már azt sem tagadja, miután biztos lett a vb-címe, a következő hetet végigbulizta. Most pedig elmehet a jól megérdemelt téli szabadságára. Ami persze valahol a déli féltekén nyári is lehet.