Spa-Francorchampsban az első rajtkockából Hamilton (Mercedes) indulhatott, majd Vettel (Ferrari), utána pedig meglepetésre a tulajdonosváltáson átesett, és a konstruktőrök versenyében minden pontját elvesztő Force India két pilótája, Esteban Ocon és Sergio Pérez következett a rajtrácson.
A futam nagy balesettel indult, a mezőny hátsó részében Nico Hülkenberg (Renault) nekiment Fernando Alonsónak, a McLaren a levegőbe emelkedett és átperdült Charles Leclerc Sauberén – mindhárom versenyző kiesett. Az élen közben Vettel szélárnyékból megelőzte Hamiltont, ezután pedig bejött a biztonsági autó, és a mezőny négy kört mögötte tett meg. A hetedik helyről induló Max Verstappen (Red Bull) a 10. körben már a harmadik volt, míg Kimi Räikkönen (Ferrari) feladta a versenyt.
A finn a rajt után, az ominózus baleset következményeként defektet kapott, és a kerékcsere nem oldotta meg a problémáját, mert az autójának a padlólemeze és a hátsó szárnya is megsérült.
A 44 körös Belga Nagydíj huszadik körében Vettel 3,3 másodperccel vezetett Hamilton előtt, akit Verstappen 14,4 másodperces lemaradással követett. Hamilton a 22., Vettel a 23. körben váltott szuperlágy abroncsokról lágyakra, a Ferrari pilótája megtartotta a pozícióját, azonban az előnye 1,3 másodpercre csökkent. Ám csakhamar visszaállt a különbség, sőt a harmincadik körben Vettel már öt másodperccel vezetett. Bebizonyosodott, hogy a Ferrarinak jobb a versenytempója, mint a Mercedesnek.
A stuttgartiak számára pozitívum volt, hogy a motorcsere miatt a csak a 17. helyről induló Valtteri Bottas feljött a negyedik helyre Vettel, Hamilton és Verstappen mögé. Pérez lett az ötödik, Ocon a hatodik. Sebastian Vettel pályafutása 52. futamgyőzelmét aratta, és az összetettben 17 pontra csökkentette a hátrányát Hamilton mögött, akire végül tizenegy másodpercet vert Spában.
A világbajnokság állása, pilóták: 1. Hamilton 231, 2. Vettel 214, 3. Räikkönen 146; konstruktőrök: 1. Mercedes 375, 2. Ferrari 360, 3. Red Bull 238.