Fernando Alonso nem vallott szégyent vasárnap az Indy 500-on, de ahogy azt a Formula–1-ben egy ideje már megszokhatta, a Honda-motor most is cserben hagyta, a 200 körös verseny 179. körében – amikor a kétszeres F1-es világbajnok a hetedik helyen haladt – elfüstölt alatta… Az ötszáz mérföldes indianapolisi verseny miatt a Monacói Nagydíjat kihagyó McLaren-pilóta a 33 fős mezőnyben az ötödik helyről rajtolhatott, s ugyan visszaesett a kilencedik pozícióba, a 37. körben már ő állt az élen. Az 52. körben is ő vezetett, amikor horrorisztikus baleset miatt félbeszakadt a futam.
Szinte hihetetlen, hogy az élről induló Scott Dixon ép bőrrel megúszta, amikor autója legalább negyven métert repült, és a korlátnak vágódva darabjaira tört, miután Jay Howard a túloldalon falnak csapódó, majd eléje sodródó autója a levegőbe lökte. A 300 ezer néző – természetesen nem emiatt – jól szórakozott, remek versenyt látott a híres oválpályán, és azt láthatta, hogy a futamot végül a volt F1-es pilóta Szato Takuma nyeri meg, aki az Indy 500 első japán bajnoka lett.
Az Andretti Autosport, a McLaren és a Honda közös projektjében induló Alonso természetesen csalódott volt a kiesése miatt, de elmondta, már az is hatalmas élményt jelentett a számára, hogy részt vehetett az Indy 500-on. „Azért jöttem ide, hogy próbára tegyem magam. Azt tudtam, hogy Formula–1-es autóval tudok olyan gyors lenni, mint bárki más, de azt nem, hogy ugyanerre képes vagyok-e egy IndyCar-autóban” – fejtegette Alonso, megjegyezve, hogy ha nem hagyja cserben az autója, a végén a győzelemért harcolhatott volna. S ha ez nem is jött össze, vele sokat nyert az Indy 500, Európából is rengetegen követték figyelemmel miatta a tengerentúli történéseket.