A két új darab – október 24-én Sába királynője az Erkelben, 25-én a Werther az Operában – párbeszédbe is kezd egymással, hiszen a Sába királynőjét a Werther párjaként is lehet tekinteni a hasonló téma miatt. Goldmark Károly operjában az ókori történelem intellektuális tragédiája kerül színre a ragyogó elméjű Sába által, míg Werther a XVII–XVIII. század fordulóján a polgárosodásban megjelenő új értelmiségi ősképe is. A női és férfi kétféle intellektus drámai megjelenítése egy különös kísérletnek tűnik. Ezen kívül pedig teret akarnak engedni a francia repertoár visszatérésének is, ezért több francia darab is szerepelhet a műsorban a jövőben – mondta Anger Ferenc művészeti igazgató.
Ókovács Szilveszter, az Opera főigazgatója szerint a világ minden színvonalas operaházában működik egy modern, jól felszerelt ajándékbolt is, amelyben saját termékek és az intézményre jellemző tárgyak kaphatók. Sokan egy látogatás vagy előadás során egy kis emléktárgyat szeretnének magukkal vinni, ezért úgy gondolja, hogy régi adósságukat róják le a közönségnek ezzel a két új helyiséggel: az Opera Caféval és az Opera Shoppal. Beszédének végén bemutatták az 1984-ből való időkapszula tartalmát is, amelyet korunkbeli pénzzel, műsorfüzettel, operabérlettel és egyebekkel ellátva helyeztek vissza az új, áttetsző üvegburkolattal lefedett márványfalba. A Hajós utcai pénztárcsarnokban kialakított kávéházba lemezsarkot is terveznek, és immár mindenki megtekintheti azt a régebben „titkos”-nak számító arcképcsarnokot, amelynek falain az elmúlt száz év balett- és zenekari művészek, karmesterek és örökös tagok portréi vannak kifüggesztve.
Goethe mindössze hat hét alatt írta meg Az ifjú Werther szenvedései című levélregényt, amely egy fiatal költő reménytelen szerelmét mondja el, aki a kínok elől végül a halálba menekül. A mű egy csapásra híressé tette szerzőjét és elindította a Werther-kultuszt. A nők Eau de Werther illatot viseltek és kisebb öngyilkossági hullám indult el Németország-szerte. Jules Massenet, korának kiváló francia zeneszerzője 1887-ben fejezte be a Werthert, amelyben remek érzékkel találta meg azt a zenei és drámai nyelvet, amely által a német episztolából az operairodalom egyik legszívszorítóbb szerelmi története lett, amelyet a világhírű karmester, Michel Plasson francia karmester vezényletével, Szikora János rendezésében láthatnak. Az 1887-ben írt darabon gyermekdalok harmóniái közepette egy szerelmes férfi haldoklik. Utoljára 1984-ben mutatták be Budapesten. Itt a mexikói származású Arturo Chachón-Cruz és Nyári Zoltán énekli a címszerepet.