A svéd társadalom végtelen toleranciájának, legalábbis hivatalosan, úgy tűnik, nincs határa. A bevándorlók persze bolondok lennének, ha nem lovagolnák meg ezt a trendet – és meg is teszik. Közismert pimaszságuk nem ismer határokat!
Betéve tudják és fennen hangoztatják jogaikat (kötelességről persze szó sem esik), követelőznek és mindent lesajnálnak, ami nem a saját vallásuk, kultúrájuk, hagyományaik terméke.
Agresszív terjeszkedésük nemcsak fizikailag tapasztalható, hanem már a kultúra szinte valamennyi területén. Az ember azt hinné, hogy megelégszenek az általuk kiépített párhuzamos társadalommal, ahol minden kritika nélkül a saját törvényeik és hagyományaik szerint élhetnek, azonban ez nem így van!
A csápjaikat folyamatosan nyújtogatják a svéd társadalom egyéb területei felé. Az újságokat már teljesen behálózták, minden lapnál szép számmal vannak velük szimpatizálók, sőt, saját munkatársaik is, hogy a televíziókról már ne is beszéljünk…
Amiről azonban most írok, az merőben új, alig néhány éves jelenség.
Az egyébként remek, közismerten világszínvonalú svéd könnyűzenei élet is eltűrni látszik a bevándorlók térhódítását. A jövevényeket persze jogi eszközökkel senki sem tudná és nem is akarná távol tartani a popvilágtól, megjelenésükre ma már amúgy is tényleges igény van, gondoljunk csak a lakosság tíz százalékét kitevő muszlim bevándorlókra…
A svéd énekesek soraiban immár nagyjából húszszázaléknyi a bevándorló, ami önmagában nem lenne baj, azonban amit ezek az emberek képviselnek, az lassan tűrhetetlenné válik. Zeneileg tökéletesek a dalaik, nem csoda, hiszen valamennyit a remek svéd könnyűzene egy-egy svéd, esetleg angol képviselője szerezte, de a szövegeik már a bevándorlók saját termékei.
A dalokat átszövő jópofáskodó bevándorlóhumor mögött azonban kíméletlen kritika, a svéd társadalmat rombolni akaró vágy húzódik meg. Sean Banan, egy Svédországban letelepedett perzsa énekes Sean, az első banán című dala így hangzik magyar fordításban: „Itt vonul be a király, itt vonul be a király. Egy országból jöttem, ahol minden csupa homok, eladtam a szőnyegboltomat. Tárt karokkal fogadtak, a vámosok kiürítették a beleimet. (…) Nem kell már a golyóálló mellény. Csajok jobbról, uááá. Csajok balról, uááá. Itt vonul be a király, itt vonul be a király. Negyedik kézből bérlek lakást, senki sem tudja, hol. Az ABBA jó, az IKEA jó. Carola [a legnagyobb svéd énekesnő] nem annyira jó, a fekete taxi jó. Az adóhivatal nem annyira jó. Itt vonul be a király, itt vonul be Őfensége, első Sean Banan, az új király!”
A nóta videóklipje is híven tükrözi a mondandóját. Magas szőke szépségek lengik körül, simogatják, ölelgetik az énekest, leborulnak előtte, miközben ő félreérthetetlen csípőmozdulatokkal jelzi a nőkről alkotott véleményét…
Ez a dal, amely tökéletesen mutatja a fiatal muszlim bevándorlók attitűdjét a nőkkel és a társadalommal szemben, bekerült a svédországi A Dal melódiafesztivál svédországi döntőjébe! Odáig ugyan még nem jutottunk, hogy meg is nyerje a versenyt, és képviselhesse is az országot, de ami késik, az nem múlik…