Beregszászon értük el telefonon a színészt, aki a POSZT múlt szombati gálaestje óta túl volt a kisvárdai fesztivál Vitéz lélek és Tóték előadásán is.
– Nagyon szeret engem a Jóisten, mert izgalmasabbnál izgalmasabb feladatokkal és rendezőkkel kínál meg – állapította meg Trill Zsolt, az idei POSZT legjobb férfi főszereplője, aki az ifj. Vidnyánszky Attila rendezésében színpadra vitt III. Richárd címszerepéért érdemelte ki a legnagyobb hazai színházi szemle zsűrijének elismerését. A művész szerint önmagában nagy dolog, hogy egy huszonéves, egyéni látásmódú rendező rá gondolt, hogy megformálja Shakespeare egyik legnehezebb darabjának főszerepét.
– A III. Richárd kivételes és új helyzet számomra, hiszen egészen fiatal színészekkel játszhatok, de partnereim az Erzsébetet alakító Eszenyi Enikő és az Edwardot megtestesítő Hegedűs D. Géza, akikkel korábban nem dolgoztam együtt. Ifj. Vidnyánszky Attila fő rendezői erénye szerintem az, hogy támpontok közé helyezi a színészt, és van lehetőségünk ezek között lavírozni. Amikor felolvasta, hogy mit szeretne kihozni a darabból, akkor megkérdezte a mi véleményünket is.
A III. Richárd a tavalyi Shakespeare-fesztiválra készült, ősbemutatója a Gyulai Várszínházban volt, januárban pedig a Nemzeti Színház műsorára került. A POSZT előtt hat alkalommal játszották, ami a fesztivál történetében a versenyprogramba kerülő darabok közül egyedülálló. Ráadásul a gyakori helyszínváltozások új helyzetbe hozták a speciális teret igénylő darabot, a rendező úgyszólván kifordítja ugyanis a teátrumot: a Pécsi Nemzeti Színházban a színpadra helyezte a nézőteret.
„Minden helyen képes az adott környezetbe adaptálni ezt a különleges teret. Igazán nincs begyakorolva még a darab, hiszen hat előadás alatt nem lehet teljesen csiszoltan játszani. Nehezítette a helyzetemet, hogy tavasszal motorbaleset ért, így most a lábamat tartó szerkezettel tudom vállalni a sok-sok mozgást és különleges mutatványt igénylő darabot.” (A térdszalagpótlás előtt álló színész ugyanis vállalta, hogy a darab második felvonásában így is felmászik az égbe szökő pózna tetejére.)
A fesztiválon a Nemzeti Színház Viktor Rizsakov rendezte Részegek című darabjában is szerepelt, amelyet szintén egy nagyon nagy utazásnak, fantasztikus rendezésnek tart, még ha szerinte a magyar nem is a legértőbb közönsége az előadásnak. Az előadás elején három, majd a végén nyolc percben van jelen a színpadon, de közben végig a darabbal marad.
„Ettől nehéz számomra az a dráma, itt ugyanis nincs főszerepem, hanem mintegy a keretét adom a kétórás történetnek, ezért nem szabad elhagynom a nézőteret. Egyébként én mindig úgy dolgozom, hogy végig figyelem a jeleneteket a színpad mellől, a darabbal maradok.”
A következő évadban többek között Purcarete Cseresznyéskertjében játszik, majd az Úri muriban, és Viktor Rizsakovval is dolgozik újra, de a nyár a pihenésről és a gyógyulásról fog szólni. Júliusban műtik a térdét, amit minimum két hét pihenés, majd gyógytorna követ. „Valamiért megállított az élet, de nem szeretném ezt túlfilozofálni, azonban biztosan van oka, hogy pihenésre intett.”