A náci megszállás alá került Párizsból származhatnak, így zsidóktól elkobzott műkincsek is lehetnek a berni Kunstmuseum azon képei között, amelyek Georges Keller adományaként kerültek a múzeumba.
A műkereskedő ugyanis kapcsolatban állhatott egy francia kollaboránsnak tartott kollégájával, aki a megszállás idején a németekkel kereskedett. A francia–svájci–brazil állampolgárságú Keller az ötvenes évek és 1981-ben bekövetkezett halála között 116 műalkotást adományozott a svájci múzeumnak, közöttük Henri Matisse és Salvador Dalí (köztük A rodoszi kolosszus) festményeit.
A Kunstmuseum eredetvizsgáló vezetője néhány hónappal ezelőtt egy olyan iratra bukkant, amely szerint Keller kapcsolatban állt a náci megszállás alatt kollaboránsnak tartott Étienne Bignou francia műkereskedővel. Mindez nem azt jelenti, hogy az összes Keller-kép kétes forrásból származik, de Nina Zimmer, a múzeum igazgatója szerint feltétlenül fel kell tárni a művek eredetét.
A múzeum gyűjteménye nem először keveredik gyanúba, ugyanis ők örökölték a 2014-ben elhunyt Gornelius Gurlitt több száz műkincsből álló gyűjteményét, akinek az apját, Hildebrand Gurlittot a nácik a zsidóktól elrabolt képek eladásával bízták meg. A berni múzeum költségvetési támogatást kért a Georges Keller-hagyaték alapos tanulmányozásához.