Az AP amerikai hírügynökség helyszíni tudósítója szerint számosan, köztük újságírók is megsérültek az összecsapásokban, az angol nyelvű Daily Star című helyi lap viszont legfeljebb 25 sebesültről tud.
A tüntetéssorozat, amely megbénította a tízmilliós Dakkát, múlt vasárnap kezdődött, miután két főiskolai hallgatót buszok elgázoltak. Értesülések szerint a balesetekért felelős két buszvezető egymással versengett az utasokért, ami megszokott jelenségnek számít a közlekedési káosszal küszködő városban.
A tüntetők most biztonságosabb utakat követelnek, amelyeket a korrupció következtében vezetői engedéllyel nem rendelkező sofőrök és műszaki vizsga nélküli járművek lepnek el. Évente legkevesebb 12 ezer ember esik áldozatul közlekedési baleseteknek, amelyek gyakran a járművek rossz műszaki állapotára, felelőtlen vezetésre és arra vezethetők vissza, hogy a hatóságok nem kényszerítik ki megfelelően a közlekedési szabályok betartását.
Szombaton Dakka jórészt el volt vágva a külvilágtól, mert a buszforgalom megszakadt vele. A közlekedési társaságok tulajdonosai és dolgozói ugyanis kijelentették, addig nem merészkednek a városba járműveikkel, míg nem érezhetik biztonságban magukat, miután több tucat buszt felgyújtottak vagy más módon megrongáltak a bangladesi fővárosban és környékén.
A buszhálózat a közlekedés gerincét jelenti Bangladesben, ahol a vonatok túlzsúfoltak, s az emberek többsége nem engedhet meg magának saját autót.
A tüntetések különösen kínosak Sejk Haszina Vazed miniszterelnöknek a decemberi általános választások előtt. Haszina pártja, a kormányzó Avami Liga, a legfőbb ellenzéki erőt, a Haleda Zia vezette Bangladesi Nemzeti Pártot (BNP) és szövetségesét, a Dzsamaat-i-Iszlami mozgalmat tette felelőssé azért, hogy feszültséget szítva a diákok körében a kialakuló káoszt saját politikai céljaira akarja használni. Zia pártja hivatalosan is támogatásáról biztosította a diáktüntetőket.