Az Európai Unió mindig támogatta az olaszországi infrastruktúrába való beruházásokat, legutóbb áprilisban hagyott jóvá egy, az olasz autópályákra vonatkozó tervet, amely mintegy 8,5 milliárd euró értékű beruházást tesz lehetővé, beleértve a genovai régiót is – közölte tegnap Christian Spahr.
Az Európai Bizottság szóvivője egyúttal azt hangoztatta: eljött az ideje néhány dolog tisztázásának, ugyanis Olaszországnak a 2014 és 2020 közötti költségvetési időszakban mintegy 2,5 milliárd euró áll rendelkezésére az úthálózatra is vonatkozó infrastrukturális beruházásokra. Spahr kiemelte, az utakat és autópályákat az Európai Unió szabályai szerint rendszeresen ellenőrizni kell, ennek felügyelete és számonkérése pedig a nemzeti hatóságok feladatai közé tartozik.
A szóvivő Matteo Salvini olasz belügyminiszter egy korábbi kijelentésére reagált, miszerint a tragédiáért részben az unió Olaszországra kirótt megszorításai is okolhatók. A Liga politikusa arra is ígéretet tett: a jövőben nem hagyja majd, hogy az EU költségvetési megszorító előírásai miatt szenvedjen csorbát az ország biztonsága.
Genovában az A10-es autópálya Morandi nevű hídjának középső, 80 méter hosszú szakasza kedden délben szakadt le. A hatóságok friss tájékoztatása szerint a balesetben 39 ember halt meg, tizenöten pedig megsebesültek.
Luigi Di Maio olasz miniszterelnök-helyettes tegnap újfent a Morandi hidat üzemeltető céget tette felelőssé a tragédiáért. – Az nem lehet, hogy valaki azért fizessen autópályadíjat, hogy aztán meghaljon. Azok, akiknek a karbantartás volt a feladatuk, nem végezték a dolgukat megfelelően. Azt a hidat le kellett volna zárni, mielőtt ez a tragédia megtörténhetett volna – szögezte le, hozzátéve: akár állami felügyelet alá is vonhatják az autópályák fenntartását, ha az ezzel megbízott vállalatok nem tudják megfelelően ellátni a feladatot.