Gyors tempóban bővül a világszerte népszerű közösségi oldal, mely 2016 első negyedévében a várt 5,25 milliárd helyett 5,38 milliárd dollár árbevételt produkált, ami 50 százalékkal magasabb az előző év hasonló időszakánál. A siker nem olyan nagy meglepetés, ha azt tekintjük, hogy a közösségi háló felhasználói köre folyamatosan növekszik, jelenleg 1,65 milliárd felhasználóval rendelkezik a tavalyi 1,59 milliárdhoz képest.
A statisztikák szerint jelenleg egyébként napi rendszerességgel 1,09 milliárdan, havonta 1654 millióan keresik fel a közösségi portált, ami 15 százalékkal több, mint egy éve. Közülük mintegy 1,5 milliárdan aktívak mobilon is, ami a cég számára azért előnyös, mert a reklámbevételeinek már 82 százaléka származik a mobilhirdetésekből – közel 10 százalékkal több a tavalyinál.
Nőtt a böngészés ideje is: a nézelődés átlagban már napi közel egy órát vesz el a felhasználók életéből, amivel negyedéves szinten 1,5 milliárd dolláros adózott nyereséghez segítették a közösségi portál üzemeltetőjét.
Az oldal alapítója és egyben vezérigazgatója, Mark Zuckerberg a bővülésnek köszönhetően 4,2 milliárd dollárral (1148 milliárd forinttal) növelte vagyonát, jelenleg így 51,7 milliárd dollárral rendelkezik.
A siker azért lepte meg a piacokat, mert nem sokkal korábban az Apple és a Twitter vállalatok is közölték negyedéves számaikat, melyek kevésbé voltak fényesek. A Facebook ráadásul több alkalmazásán, így a Messengeren és a WhatsAppon még el sem kezdett hirdetni, azaz van még hova növekednie.
A portál egyébként szívja magához a hirdetéseket: az elemzők szerint a hirdetők egyre nagyobb összegeket csoportosítanak át a televíziós hirdetésekről a netes és mobilplatformokra, a Facebook pedig egyre több teret nyer a videós fejlesztéseivel itt is, többek között a YouTube kárára. Zuckerberg egyébként új irányvonalat határozott meg, olyan részvények bevezetését jelentette be, amelyekhez az eddigi két típussal ellentétben nem jár szavazati jog – írta a Bloomberg.