Több mint egymilliárd euró nyereségtől esett el az idei harmadik negyedévben az Audi német autógyártó a dízelbotrány nyomán kivetett tetemes bírság és az értékesítés visszaesése miatt.
A 2018 júliusától szeptemberig tartó időszakban a Volkswagen-konszernhez tartozó gyártó éppen hogy elérte a 110 millió eurós profitot, szemben az előző év hasonló időszakának 1,26 milliárd eurós nyereségével.
– A jelenlegi helyzet hatalmas kihívást jelent az Audi számára – mondta a Deutsche Wirtschafts Nachrichten hírportál szerint Bram Schot megbízott vezérigazgató, aki idén júniusban váltotta ideiglenesen a dízelbotrányban érintett és emiatt letartóztatott Rupert Stadlert.
A luxusautó-gyártóra ugyanis 800 millió euró bírságot szabtak ki a hatóságok az emisszióskandalum miatt: a cég nem tett eleget kötelezettségének, ami teret engedett a károsanyag-kibocsátással kapcsolatos manipulációnak.
A négykarikás márkának ráadásul még azzal is meg kell küzdenie, hogy kötelező jelleggel átállítsa kipufogógáz-vizsgálati rendszerét a szeptemberben bevezetett WLTP-rendszerre. (A WLTP-t, azaz a könnyű gépjárművek világszerte összehangolt teszteljárásának szabványát globálisan gyűjtött menetadatok alapján fejlesztették ki, és a belvárosi forgalomtól egészen az autópálya-szakaszokig magában foglalja a különböző menethelyzeteket.)
Ilyenformán az értékesítés mennyisége és értékesítése jelentősen visszaesett, a tőkehozam két százalékponttal, hét százalékra zsugorodott.
Az első kilenc hónapban az Audi-csoport bevétele 44,3 milliárd euró, ami nagyjából megfelelt a 2017 azonos időszakában jelentett forgalomnak.
A 3,7 milliárd euróra rúgó üzemi nyereség ugyanakkor némiképp elmaradt az elmúlt év január–szeptemberi időszakának eredményétől.