Kellemes gondnak nevezte Hardy Mihály lapunk kérdésére, hogy a jelentős utasszámbővülés következtében előre kellett hozni a harmadik terminálépület létesítését Ferihegyen.
Mint ismert, tavaly több mint 13 millió ember fordult meg a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtéren, és a növekedés több egymást követő évben két számjegyű volt. – A cég vezetése már felállított egy szakmai csapatot, amelynek az a feladata, hogy meghatározza, mit kell tudnia az új épületnek – mondta a Budapest Airport kommunikációs vezetője.
Az biztos, hogy az új létesítmény a jelenlegi A terminál mellett, Vecsés felé helyezkedik majd el, és a schengeni, vagyis Európán belüli forgalmat kezeli. Ebben a szegmensben igen jelentős a fapadosok részesedése, de a diszkontok is szegmentálódnak, és igényeik folyamatosan változnak. Hardy Mihály elmondta, hogy a jelenlegi bádogterminált – szaknyelven azonnali beszállító kapukat – elbontják, de hogy a helyére egy A oldali utasmóló vagy a leendő harmadik terminál épül-e, az még nem dőlt el.
A szóvivő elmondta, azért nehéz bármit mondani pillanatnyilag a beruházás részleteiről, mert az iparág gyorsan változik. Az utasok túlnyomó többsége online check int használ, azaz maga nyomtatja ki a beszállókártyáját, és kevesebben kívánják feladni a csomagjaikat. Emiatt teljesen új technikai megoldásokat használnak a repülőtereken, például automata csomagfeladó állomásokat vagy hasonlóképpen kezelőszemélyzet nélküli check in pultokat. A lényeg az, hogy rugalmas legyen a rendszer, a csúcsidőben jelentkező terheléseket le tudja vezetni.
Jelenleg koncepcióalkotás zajlik, hogy tervezőknek le tudják írni, mit várnak az épülettől. A cél, hogy minél inkább alkalmazkodni tudjanak a digitális fejlesztésekhez, ezért nemcsak szép és időjárásálló, de „okosterminálra” is szükség van. Ezt fejezik ki az elnevezéssel is, ugyanis nem 2C lesz a neve, hanem 3-as terminál.
Mint ismert, az 1-es a jelenleg már használaton kívüli régi Ferihegy, a 2-es a jelenlegi reptér a SkyCourttal, valamint az A és B terminálokkal. A 3-as természetesen kapcsolódik majd az 2A épülethez, de mind az utasforgalom, mind a repülőgépek állóhelyei tekintetében önálló életet él majd.
A reptéren hivatalosan is köszöntötték a hét év után Budapestre visszatérő American Airlines philadelphiai járatát. Ez néhány nap alatt már a harmadik USA-beli úti cél, amelyre Budapestről közvetlenül repülhetünk, a LOT New Yorkba és Chicagóba indított járatot a napokban.