Az első féléves eredmények, illetve a nyári szezonra érkezett előfoglalások alapján tavalyhoz képest átlagosan tíz százalékkal bővülhet idén a legnagyobb forgalmú vidéki szállodalánc csoportszintű forgalma – közölte a Magyar Időkkel a Hunguest Hotels (HH) Zrt. vezérigazgatója.
Hülvely István elmondta: a tavaly tulajdonosváltáson átesett nemzeti hotelhálózatnál úgy tapasztalják, hogy harmadik éve stabil növekedési pályán van a magyarországi turizmus, és a tavalyi rekordév után 2017-ben is kitart a lendület: minden szinten bővülést tapasztalnak a főként a szabadidős utazások piacán vezető magyar vállalatnál, amely 16 saját tulajdonú, illetve 5 franchise-szerződéssel rendelkező egységet üzemeltet az országban.
– Változtak az utazók szokásai: egyre jellemzőbb, hogy a szállóvendégek közvetlenül a nyaralásuk előtt, az utolsó pillanatokban foglalják le a szálláshelyeket. Ehhez képest viszont már most látható, hogy júliusban és augusztusban 90 százalék fölött lesz a hotelek kihasználtsága a Hunguest Hotelsnél – közölte a vezérigazgató. Mint mondta, biztos, hogy a szállodalánc idén számottevően növelheti a bevételeit, köszönhetően a hazai úti célok irányába folyamatosan élénkülő belföldi és külföldi keresletnek.
– A belföldi látogatottság szempontjából azt tapasztaljuk, hogy a családok egyre több pénzt áldoznak pihenésre, a különféle szállodai szolgáltatásokra – ezek közül is a drágább, minőségi szolgáltatások iránt nőtt a kereslet. Az a hoteleink készpénzes forgalmán is egyértelműen megmutatkozik, hogy több elkölthető jövedelme van a lakosságnak – fogalmazott Hülvely István, hozzátéve, hogy továbbra is nagyon erős a Széchenyi-pihenőkártya szerepe a belföldi eladásokban, noha a kafetériás költésben stagnálást tapasztalnak 2017-ben. – Ez nagyon jó eredmény, hiszen azt mutatja, hogy az idén életbe lépett, 100 ezer forintos készpénzes kafetériajuttatás lehetősége mellett sem csökkent a pihenőkártya jelentősége a munkáltatók körében, továbbra is sokan választják ezt a bérkiegészítő elemet. Ezzel együtt elmondható, hogy a készpénzes forgalom sokkal nagyobb arányban bővül, mint a Szép-kártyás tartózkodás – mondta a vezérigazgató.
Jelezte, a hálózat vidéki gyógy- és wellness-szállodáit a magyarok mellett leginkább a környező országok utazói látogatják: főként lengyel, szerb, román, cseh, szlovák, osztrák és német vendégekkel telnek meg idén a Hunguest-egységek, ahol a bevétel 60 százaléka forintban, 40 százaléka pedig devizában keletkezik.
– Jobban nő a belföldi forgalmunk, mint a külföldi: nagyon erősnek ígérkezik a főszezon, egészen szeptember végéig, de az év első felében is kiemelkedő volt a hotelek kihasználtsága. Összességében 10 százalékos növekedést várunk erre az évre a Hunguest Hotelsnél, ezt a forgalmat azonban nem a Szép-kártya húzza, hanem a vendégek zsebében lévő pénz – jegyezte meg Hülvely István. Mint mondta, a hálózatnál valamennyi érintett régióban nőtt a foglaltság. Vagyis nincs kiemelkedő úti cél a nyári pihenések kiválasztásakor: a Balaton mellett szépen alakul többek között a hagyományos fürdőhelyeken – Zalakaroson, Hajdúszoboszlón, Egerben, Bükfürdőn, Gyulán, Hévízen – lévő hotelek foglaltsága is.
Vázolta, nyáron az a jellemző, hogy 4-5 éjszakás csomagokat vásárolnak a szállóvendégek, az átlagos tartózkodási idő a Hunguestnél 3,5 nap, ami piaci viszonylatban magasnak számít.
A lánc egységeiben a férőhelyek kihasználtsága átlagosan 2 százalékkal nőtt tavalyhoz képest, a szobakihasználtság pedig 3 százalékkal. – Eközben növekedtek az átlagos szobaáraink is, amit nem áremelésekkel értünk el, hanem úgy, hogy a kereslet megugrása miatt kevésbé van szükség akciókra. Az átlagár növekedését az is okozta, hogy jóval többen vesznek igénybe drágább szolgáltatásokat – fűzte hozzá Hülvely István.