Különböző indokokkal illetéktelenek akarnak a lakásokba bejutni a Budapesti Távhőszolgáltató Zrt.-re (Főtáv) hivatkozva, ezért a vállalat óvatosságra inti a távfűtéses házak lakóit. Pénteki közlésük szerint a visszaéléses esetekről lakossági bejelentésből értesültek. Felhívták a figyelmet, hogy a Főtáv szakemberei minden esetben a társaság emblémájával jól látható módon ellátott munkaruhát viselnek és arcképes azonosító kártyájuk van.
Ezenkívül a Főtáv Zrt.-nek ma már egyetlen olyan szolgáltatása sincs, amelyért a szakemberek a helyszínen készpénzt kérnek vagy nem előre egyeztetett időpontban végzik a munkát. Semmi esetre sem köthető tehát a szolgáltatóhoz, ha ilyen esettel találkoznak a fogyasztók – nyomatékosította a szolgáltató.
A Főtáv Zrt. kéri a lakosságot, hogy ha a társaságra hivatkozva munkavégzési indokkal szerelők akarnak bemenni a lakásukba, hívják a távhőszolgáltató telefonos ügyfélszolgálatát a 06-1/700-7000-es számon, és ha kiderül, az épületből mások sem hívtak ki főtávos szerelőt, ne engedjenek be idegeneket a lakásukba, és hívják a rendőrséget, ha ilyen esettel találkoznak.
Más közműszolgáltatóknál is rendszeresek a csalások. Például a vízművek nevében is előfordult már visszaélés úgy, hogy az illetéktelenek a vízmérő leolvasására, a vízmérő központ által elrendelt cseréjére vagy vízmintavételre hivatkoztak. Érdemes tudni, a hivatalosan alkalmazott szakemberek nem végeznek vízminőség-ellenőrzést a fogyasztási helyeken, és soha nem kérnek a helyszínen készpénzt a munkáért.
A bankok esetében is rendszeresek az átverések. Nemrég a K&H bank jelezte, hogy illetéktelenek e-mailben küldött, hamis weboldalakon keresztül próbálják megszerezni az ügyfeleik e-banki azonosító adatait. A tapasztalatok szerint az ilyen céllal küldött e-mailek jellemzője, hogy angolul vagy helytelen magyarsággal íródnak. A pénzintézet fokozott figyelemre intette a fogyasztókat az elektronikus szolgáltatások igénybevételekor.