Az M60-as gyorsforgalmi út tervezett Pécs–Barcs szakasza a közelmúltban megkapta a környezetvédelmi engedélyt – jelentette be a minap Szászfalvi László, a térség kereszténydemokrata parlamenti képviselője. Az M60-as eddig megépült szakasza az M6-os autópályát köti össze gyorsforgalmi útként Péccsel.
Ezt a négysávos utat hosszabbítja meg a horvát határig az M60-as Pécstől Barcsig épülő 64 kilométeres szakasza, amely gyorsforgalmi útként épül meg, ám úgy készítik el, hogy később autópályává fejleszthető lesz.
Az új szakasz nyomvonalát tavaly augusztusban mutatták be, a kétszer két sávos, mindkét oldalon burkolt padkával ellátott, 110 kilométeres óránkénti tervezési sebességű gyorsforgalmi út Pécs, Szigetvár és Barcs települést érinti. Az építkezést két ütemben valósítják meg, elsőként a Pécs–Szigetvár közötti rész, majd a Szigetvár–Barcs szakasz készülhet el, utóbbi körzetében létesülhet a határátkelő Horvátország irányába. A korábbi tervek szerint már idén megkezdhetik a beruházást.
Nemcsak az M60-as, hanem az M6-os autópálya folytatása is napirenden van. Mint ismert, tavaly novemberben hirdették ki az M6-os autópálya Bóly és Ivándárda (országhatár) közti szakaszára vonatkozó első közbeszerzési eljárás eredményét.
A mintegy 20 kilométeres, kétszer két sávos út engedélyezési tervét az Unitef-83 és a Főmterv mérnöki irodák készítik el. Az IKOP kereteiben megvalósuló projekt költsége mintegy 1,3 milliárd forint lesz – derült ki a Közbeszerzési Értesítő adataiból.
Az M6-os most előkészített szakasza az Európai Unióval kötött integritási monitormegállapodások hatálya alá esik, amelyekben 11 országban ellenőriznek különös figyelemmel 17 nagyberuházási projektet.
Az összes fél egyetértésével létrejött megegyezés bejelentésekor mondták el, hogy a kivitelezés közbeszerzési folyamata során várhatóan az év első negyedében megszülethet a kivitelezési szerződés is.