A közbeszerzési eljárás nyílt, azonban nem lenne nagy meglepetés, ha a közelmúltban megrendezett szakmai rendezvényen kiállító Iveco Stralis NP nyerges vontató lenne a befutó. A modell ugyanis sűrített földgázzal (CNG) és cseppfolyósított földgázzal (LNG) egyaránt üzemeltethető. Az új Stralis NP-ből már számos európai üzemeltető vásárolt az elmúlt időszakban. A dízelmotoros járművek kibocsátásával kapcsolatos dilemmák miatt a földgázhajtásra úgy tekintenek, mint a probléma lehetséges megoldására.
A közbeszerzési értesítőben közzétett felhívásban a Pannon Fuel két LNG-üzemű – cseppfolyós földgázzal működő – nyerges vontató szállítására vár ajánlatokat. A beszerzésre azúgynevezett Pannon-LNG projekt, az LNG-alapú közlekedés fejlesztéséhez szükséges infrastruktúra-hálózat magyarországi kiépítésének előkészítése keretében, európai uniós forrás felhasználásával kerül sor.
A Pannon-LNG projekt fő célja a cseppfolyósföldgáz-alapú közlekedés elterjedéséhez szükséges infrastruktúra magyarországi kiépítésének előkészítése és az első töltőpontok fizikai megvalósítása, valamint azok ellátásának biztosítása. A két LNG-üzemű nyerges vontató a töltőállomások ellátásában fog tevékenykedni, és stratégiai cél, hogy az LNG elosztása alacsony szén-dioxid-kibocsátású, valamint alacsony zajszintű, környezetbarát járművel valósuljon meg. A nemzetközi szállítás csakúgy a járművek feladata lesz, mint a belföldi terítőszállítás.
A Pannon Fuel Kft. feladata a Pannon-LNG projekt keretén belül az infrastruktúra-beruházás, -üzemeltetés, valamint a projektmenedzsment.
A cég a projektek fő kedvezményezettje mintegy 86 százalékos arányban. A társaságot 2006-ban alapították, tevékenysége középpontjában az üzemanyagtöltő infrastruktúra projektek állnak, és célja egy fejlett üzemanyag-kereskedelmi rendszer és szolgáltatás kialakítása.
A következő években 39 új CNG- (sűrített földgáz) töltőállomás épülhet Magyarországon, a Rajna–Duna-, a kelet-mediterrán, valamint a mediterrán folyosó mentén. Az Európai Unió tagállami küldöttekből álló bizottsága támogatta egyebek mellett ezt a projektet is – közölte korábban a Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesület. Az egyesület töltőállomások kivitelezésére 10 millió eurót nyert el az Európai hálózatfinanszírozási eszköz magyar keretéből. A beruházás újabb lépés az Európai Unió alternatív üzemanyagokra vonatkozó irányelvének teljesítéséhez, miszerint a tagállamoknak 2025-ig ki kell építeniük egy megfelelő sűrűségű CNG-töltőhálózatot a főbb gerinchálózatok mentén. A fejlesztés révén 2018 végére a CNG-kutak száma akár a 60-at is elérheti Magyarországon.