Nyolcszáz munkahelyet szüntet meg az Egyesült Királyságban a Tesco áruházlánc, az angliai piac legnagyobb kiskereskedője – adta hírül a Dlahandlu.pl hírportál a Reutersre hivatkozva. Azt írják, a döntést a vállalati struktúrák egyszerűsítése és a tervezett megtakarítások elérése érdekében hozták.
A brit gazdaság legnagyobb magánszektorbeli munkáltatója több mint 310 ezer alkalmazottat foglalkoztat, közülük hamarosan elküldik a munkavállalói menedzser, a megfelelőségi vezető és az ügyfélszolgálati vezető pozícióban dolgozó alkalmazottakat a nagy áruházakból és a szolgáltató központokból. A változások 1700 dolgozót érintenek, akiknek a cég közlése alapján lehetőség szerint alternatív pozíciókat kínálnak. A portál szerint a Tesco azt állítja, hogy az átalakítással 900 új álláshely is keletkezik, új munkakörök kijelölésével.
Felidézik, a Tesco 2016 októberében mutatott be válságkezelő helyreállítási tervet. Ennek végrehajtásával – a hatékonyabbá tett elosztóhálózat, valamint a beszerzések és a megtakarítások racionalizálása révén – a működési költségek 1,5 milliárd fonttal csökkentek három év alatt. – Megértjük, hogy ezek nehéz változások, de szükségesek a jövőnk biztosítása érdekében – mondta a mostani bejelentés kapcsán Matt Davies, a Tesco vezérigazgatója az Egyesült Királyságban és Írországban.
Emlékezetes, tavaly júniusban a londoni Tesco csökkentette a központban dolgozó alkalmazottak számát 1200 fővel, és Cardiffban megszüntetett 1100 munkahelyet az angliai ügyfélszolgálati központ bezárásával. Előtte februárban csökkent a Tesco Express-hálózat üzletvezető-helyetteseinek köre 1700 alkalmazottal, januárban pedig az elosztóközpontokban szűkült a létszám 500 fővel.
Hazánkban legutóbb tavaly szeptemberben jelentették be, hogy 250 embert elküldenek a központi irodai dolgozók közül, ezt megelőzően többlépcsős karcsúsításra került sor a multi magyar leányánál, megszüntetve több önálló üzletágat, munkaköröket, illetve bérbeadással szűkítve a hipermarketekben lévő saját eladóteret.
Iparági körökben régóta ismert, hogy eladósorban van a cég kelet-közép-európai régiós csomagja. Emögött az áll, hogy mára átalakultak a vásárlási szokások. Ma már nem a városszéli hipermarketek a fogyasztás nagy nyertesei, hanem a lakóházakhoz közelebb lévő kisebb áruházak. A Tesco emiatt roppant meg Angliában a kétezres években, ami máig is tart.