Az év végére elkészül az országos kikötőfejlesztési stratégia a dunai vízi közlekedés élénkítésére, amelyet széles körű társadalmi egyeztetés kísér – jelentette be Sztilkovics Szávó, a Mahart Zrt. vezérigazgatója. A távirati iroda tudósítása szerint elmondta, hogy a Mahart Zrt. közbeszerzési eljáráson választotta ki az Ex Ante Tanácsadó Iroda és a Mahart Passnave Kft. alkotta konzorciumot a munka elvégzésére, amelyre egymillió euró áll rendelkezésre európai uniós forrásból.
A munka keretében egyebek közt komplex anyagot készítenek a műszaki és ipartelepítési lehetőségekről, felülvizsgálják a jogi engedélyezési folyamatokat, elkészítik a komáromi kikötő megvalósíthatósági tanulmányát, és javaslatot tesznek húsz kikötőiprojekt-fejlesztésre – ismertette Barna-Lázár Zoltán, az Ex Ante Tanácsadó Iroda ügyvezetője. A konkrét fejlesztési ötleteket májusig várják az erre a célra létrehozott www.huport.eu honlapon, ezekből választanak ki húszat, amelyet beépítenek a stratégiába. Magyarország 2030-ig jelentősen növeli a vízi áruszállítás arányát a kombinált árufuvarozásban.