A 2016-os év után a tavalyiban is meghaladta a magyarországi filmipar összes költése a százmilliárd forintot – jelentette a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH). A szervezet Nemzeti Filmirodájának nyilvántartása alapján tavaly a filmes összköltés 108,2 milliárd forint volt, ami jelentősen meghaladja a 2014-es 56,4 milliárd és a 2013-as 54,2 milliárd forintos összegeket.
Ráadásul az idei első hat hónap zárásakor már 44 milliárd forinton állt a számláló. Az összesítésből kiderült az is, hogy tavaly 285, idén eddig 144 film gyártását regisztrálták itthon, amelybe beletartoznak a külföldi filmek, a koprodukciók és a magyar alkotások is.
Jelentős összeget, 20,8 milliárd forintot költöttek el a The Alienist című amerikai sorozat alkotói, de az NMHH emlékeztetett a Jennifer Lawrence főszereplésével forgatott Vörös veréb című thrillerre is, amelyre 11,3 milliárd forintot költöttek, a nemrég bemutatott A kém, aki dobott engem című film – Mila Kunisszal – pedig kilencmilliárdos büdzsével futott.
A forgalmazók jelentése szerint tavaly 15,1 millió látogatója volt a magyar filmszínházaknak, mintegy félmillióval több a 2016-os, 14,6 milliónál. Ezzel együtt a mozik jegyárbevételei is nőttek: a bruttó összeg tavaly 20,9 milliárd forint volt (2016-ban 19,8 milliárd). Az átlagjegyár tavaly 1375,5 forintra emelkedett a 2016-os 1357 forinthoz képest.
A legnépszerűbb filmek között 2018 első fél évének összesített adatai alapján a Bosszúállók: Végtelen háborúra váltottak a legtöbben jegyet a hazai mozikban, mintegy 566 ezren, amelyet a Deadpool 2. (374 ezer néző) és a Valami Amerika 3. (370 ezer néző) követett. Az artmozikban az idei első fél évben egy másik magyar alkotás, a Testről és lélekről tarolt 25 ezer nézővel, amelyet A legsötétebb óra (24 ezer néző) és a Három óriásplakát Ebbing határában (22 ezer néző) követett.
A második negyedévben egyébként a négy legnézettebb film magyar alkotás volt: a Kincsem 32 ezer, az 1945 című film 20, a Testről és lélekről 19 ezer, a Brazilok pedig 9500 nézőt vonzott. A tavalyi negyedik negyedévben két kivétellel az első hat helyezett volt magyar film, a lista élén az Aurora borealisszal, amelyre 30 ezren váltottak jegyet.
Noha jelentősen növekedett a moziba látogatók száma, a televíziós filmcsatornák sem kevésbé népszerűek a Nielsen felmérése alapján. A tévézéssel töltött idő 11,9 százaléka a filmcsatornákra jut, a mozifilmek pedig 8,5 százalékot tesznek ki az összes műsoridőből. Ennek több mint felében akciófilmeket és vígjátékokat sugároznak az adók.
A mozizás szerelmeseinek igényeit is kielégíti az új ajánlatával a Telekom, hiszen a filmes csatornák mellett a Szuper családi mozi díjcsomag előfizetői bárhol, bármikor megnézhetik a MoziKlubban található több mint hatezer film, mese, sorozat bármelyikét, ahányszor csak akarják. A csomagban foglalt 147 csatornából 41-et nagy felbontásban (HD) érhetnek el a nézők, emellett 48 csatorna archív tartalmát három napig lehet visszanézni. Október 1-jéig pedig még kódolatlanul elérhető a Filmbox Plus csatorna is a Telekom minden lakossági előfizetője számára a műholdas, illetve a vezetékes platformokon is.