Együttesen 5150 hibrid elektromos autó értékesítésével számol a Toyota és a Lexus Magyarországon, amivel egyetlen év alatt felével növelnék az újonnan eladott hibridek számát, és nagyjából húsz százalékkal bővítenék ezen autók belföldi állományát – közölte a Toyota Central Europe Kft. a távirati irodával.
A Datahouse adatai szerint a két japán márkát forgalmazó márkakereskedők tavaly 9684 Toyotát és 656 Lexust adtak el. Az eladott Toyoták csaknem harmada volt hibrid gépjármű, a Lexusnál pedig ez az arány európai szinten is kiemelkedő, 97 százalékos. A széles környezetbarát modellportfóliónak köszönhetően a két autómárka tavaly a piaci bővülés üteménél sokkal erőteljesebben tudta bővíteni magyarországi eladásait: míg a Toyota 43 százalékkal, a Lexus 53 százalékkal több új autót adott el az előző évinél, miközben az új autók piaca 2017-ben 15,5 százalékkal bővült.
Szintén komoly bővülést vár a BMW, amely szabadidőautói értékesítésében lát nagy lehetőséget világszerte és egyben Magyarországon is. A cég tájékoztatása szerint idehaza az X modellek a márka értékesítésének 37 százalékát tették ki tavaly.