Miként a közelmúltban olvasói jelzések alapján lapunk is beszámolt róla, a Ryanair után a Wizz Air is bevezette azt a gyakorlatot, hogy az együtt jegyet foglaló utasokat szétülteti, hacsak nem vásárolnak többletszolgáltatást.
Váradi József vezérigazgató sajtótájékoztatón újságírói kérdésre elismerte, hogy a Wizz Air is alkalmazza a szétültetést, de jelezte, hogy a 14 év alatti gyerekekkel együtt foglalókra ez nem vonatkozik. A vezérigazgató azzal érvelt, hogy az utasbarátságot mindenekelőtt a jegyáron lehet lemérni, az ár pedig csökken. Indoklásként elmondta, hogy a kézipoggyász-szabályzat megváltoztatása – vagyis hogy a gurulós bőrönd felvitele a fedélzetre már a Wizz Airnél is ingyenes – csak részben az utasok érdekében történt, szabályozói nyomás is közrejátszott benne.
A kézipoggyászok után szedett díj kiesése, illetve a hiány pótlása is cél volt, amikor ezt a módszert választották a kiegészítő bevételek növelésére. Elismerte, vitatható, hogy mennyire része az alapszolgáltatásnak az, hogy az együtt foglalók együtt is üljenek. Aki egyedül utazik, vagy nem érdekli, kivel ül, az olcsóbban utazhat – érvelt a vezérigazgató.
A Wizz Air – amely a Malév megszűnése óta többször jelezte, hogy magyar nemzeti légitársaságként tekint magára – nem először borzolja a budapesti utazók kedélyét. A beszállókártya reptéri nyomtatását, a kézipoggyász méretének egy-két centiméteres eltérését több tízezer forintos díjakkal bünteti a cég, ehhez csatlakozik most a poroszos iskolákra emlékeztető módszeres szétültetés.
Hasonló céllal módosította az online becsekkolás menetét a közelmúltban a Ryanair. A korábbi négy nap helyett a jövőben már csak két nap áll az utasok rendelkezésére az online becsekkolásra. Ez az odaút esetében általában nem jelent gondot, azonban a visszaútnál feltételezi az internetelérést, és – ha valakinek nincs okostelefonja – a nyomtatási lehetőséget.
Okostelefonnal könnyebb: a légitársaság applikációjának használatával a beszállókártya vonalkódja a kijelzőn megjelenik, és azt le tudják olvasni a reptéri berendezések. Csak arra kell figyelni, hogy a telefon ne merüljön le.
Benyújtotta lemondását az Air France–KLM vezérigazgatója
Jean-Marc Janaillac azután kényszerült elhagyni posztját, hogy nem sikerült megállapodásra jutnia a béremelést követelő szakszervezetekkel. Az Air France–KLM igazgatótanácsa tudomásul vette a döntést. Janaillac úgy akarta megkerülni a szakszervezetekkel való egyezkedést, hogy közvetlenül a dolgozók véleményét kérte a légitársaság fizetési javaslatáról. A szavazás lezárult, az Air France munkavállalóinak 55 százaléka elutasította a cég ajánlatát. A csúcsvezető ezután közölte, hogy távozik.