– Az elkövetkezendő hónapokban a Tesco újabb lépéseket tesz a vásárlók még hatékonyabb kiszolgálása érdekében, amelynek részeként egyes áruházakban változik a pékség és a frissáru-pultok működése, illetve új pozíciókat hozunk létre, és csökken a kereskedelmi területen dolgozó vezetők száma. A vállalat tájékoztatta a dolgozókat az őket érintő változásokról, valamint megkezdte velük az egyeztetést azzal a céllal, hogy a lehető legtöbb kolléga a Tescón belül folytassa karrierjét – közölte tegnap meglepő őszinteséggel a Tesco áruházlánc.
A hivatalos tájékoztatásból kiderül: a multilánc több egységében bezárja saját pékségeit – úgy tudjuk, a háromezer négyzetméteres vagy annál kisebb üzletekben szűnik meg a vásárlóbarát szolgáltatás. Helyette újabb Tesco-áruházak állnak át félkész termékek sütésére a helyben, belső pékségekben gyártott termékek helyett, de egyes frissáru-pultoknál is változás várható, azokat ugyanis külső partner fogja üzemeltetni, vagyis ugyancsak karcsúsodik a vállalat foglalkoztatotti állománya.
Ezekre a lépésekre a változó vásárlói szokások és kollégák leterheltségének csökkentése miatt van szükség – indokolta a cég.
A Magyar Idők információi szerint noha mindenkinek felajánlanak másik munkalehetőséget a hálózaton belül, azonban a szakképzett pékek csupán csekély része fogja elfogadni a fizetésben, feladatkörben is eltérő álláslehetőségeket, például a szakképzettséget nem igénylő árufeltöltői szerepkört.
A leépítés ezen a területen még nem áll meg. Az anyavállalattól kapott ukáz szerint az üzletekben régiós szinten egységesítik az éjszakai vezetői struktúrát. Minden nappali töltésű áruházban megszűnik az úgynevezett éjszakai specialista munkakör, ám ezzel egy időben létrejön a nappali szárazáru-specialista pozíció. Ez azt jelenti, hogy az éjszakai műszakos dolgozókat irányító alkalmazottak munkája is feleslegessé válik mostantól, a feladatukat más munkakörhöz társítják. – Az áruházlánc 206 üzletéből két tucat egységben csökkenti a kereskedelmi területen dolgozó vezetők számát – tartalmazza a közlemény.
Megjegyzik, az egyszerűbb működést szolgáló változásokat hivatalosan pénteken jelentették be, és megkezdték a konzultációt a szakszervezetekkel.
Hevesi Nóra kommunikációs igazgató szavai szerint az elmúlt hetekben már tájékoztatták kollégáikat néhány őket érintő változásról, amire pozitív visszajelzések érkeztek.
– Az újonnan létrehozott vevőszolgálati specialista munkakörre például majdnem az összes érintett elfogadta a neki felajánlott új pozíciót – mondta, azt nem megjelölve, hogy az ügyfélszolgálatosok közül pontosan hányan döntöttek úgy, hogy a multicég átszervezése miatt nem folytatják a munkát a Tescónál.
– Továbbra is az a célunk, hogy minél kevesebb kollégának kelljen elhagynia a vállalatot – emelte ki Hevesi Nóra.