Bemutatkozott szerdán az az öt kreatív pályázat, amelyekből a széles körű társadalmi egyeztetés után a szakmai zsűri őszig kiválasztja Magyarország következő években használatos, egységes turisztikai logóját és a hozzá kapcsolódó szlogent. Az új országmárka szeptember 27-én, a turizmus világnapján mutatkozik be – közölte a Magyar Időkkel Guller Zoltán.
A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója elmondta: kiemelkedően sok, összesen 216 kreatív és színvonalas pályamunka érkezett az ügynökség pályázatára, amelyet azzal a szándékkal írtak ki, hogy közös munkával megszülessen az az egységes jelkép, illetve a kapcsolódó mottó, amely a jövőben hitelesen képviseli hazánk nemzeti értékeit, a gazdag élménykínálatot kifejező turisztikai arculatot.
– Hosszú távon határozza majd meg hazánk turisztikai üzenetét a győztes logó és a kapcsolódó szlogen, amely pozícionál és megkülönbözteti az országot a nemzetközi kínálatban. A feladat nem könnyű, ezért döntöttünk úgy, hogy a kimagaslóan jó és ötletes pályamunkákból nem hirdetünk rögtön győztest, hanem a zsűrivel, a szakmai szervezetekkel és az öt legmagasabb pontszámot kapó pályázóval a lakosságot is bevonva közösen alakítjuk ki Magyarország márkáját – fogalmazott Guller Zoltán.
Szavai szerint az országmárka szerepe a globalizáció miatt felértékelődött a nemzetközi versenyben, ahol az egyes államok több fronton vívnak a befektetők, turisták, a fogyasztók, a média, a magasan kvalifikált külföldi munkaerő, illetve más országok kormányainak figyelméért. Egy pozitív üzenetű, kreatív és hiteles országmárka pedig meghatározó versenyelőnyt hozhat számunkra ebben a megméretésben.
Az MTÜ országmárka logó- és szlogenpályázatára 122 pályázat érkezett 216 logóval és szlogennel, színvonalas munkákkal. A pályázatokat szakmai zsűri véleményezte, amelynek tagja volt Guller Zoltán, Auth Attila, a Magyar Képzőművészeti Egyetem adjunktusa, Lobenwein Norbert, a Sziget fesztivál fesztiváligazgatója és Takács Ákos, a Red Bull marketingvezetője. Emellett internetes szavazás során a közönség is véleményt mondhatott.
– Nagyon örülünk, hogy ennyi pályázat érkezett, ez azt mutatja, hogy az ország megmozdult a kezdeményezésre, sok ember időt és energiát szánt arra, hogy közösen elérjünk egy fontos célt: megmutassuk Magyarországot és turisztikai kínálatát a világnak – jegyezte meg Guller Zoltán. A pályázat második körében az MTÜ a szakmai szervezetekkel, illetve az öt legjobb pályázóval közösen kreatív szakembereket, alkotói stúdiókat kér fel a tervek pontosításához. A szakmai munkához a Magyar Tervezőgrafikusok és Tipográfusok Társaságát, az Arany Rajzszög Társaságot és a Magyar Képzőművészek és Iparművészek Szövetségének grafikai szakosztályát kérik fel.
A vezérigazgató kiemelte: arra törekednek, hogy a márkát minden magyar polgár a magáénak érezze és azonosulni tudjon vele az ország egész területén, ezért fontosnak tartják a társadalmi párbeszédet a végső döntés előtt. Ismertette: egy márkapiramist építenek, ugyanis az egységes országmárkán kívül időközben készül a 12 magyarországi desztináció saját térségi logója, jelmondata is, amelyek az adott környék attrakcióit képviselik, ezeket fogja majd össze az ősszel debütáló nemzeti logónk.