Jobban átlátják és értik a digitalizációt és az ahhoz kapcsolódó feladatokat, jelentősen nőtt a témához kapcsolódó ismeretük a magyarországi cégvezetőknek a két évvel ezelőtti állapothoz képest – mondta a Siemens Zrt. elnök-vezérigazgatója a GKI Digital friss kutatásának eredményei kapcsán.
Dale A. Martin szerint a megkérdezett ötszáz vállalat többsége már tisztában van azzal, hogy versenyelőnyt jelent a digitalizáció, az átalakuláshoz viszont elengedhetetlen a minőségi munkaerő, méghozzá megfelelő mennyiségben. Hiába ugyanis a vezetői elszántság, ha nincs olyan munkaerő, amellyel végre lehet hajtani az átalakulást, majd működtetni a digitalizált területeket – erről Madar Norbert, a GKI Digital kutatás üzletágvezetője beszélt, aki szerint a képzett munkaerő hiánya általános problémát jelent, a cégvezetők ötödét ez gátolja a fejlesztések véghezvitelében.
A GKI 2016-ban létrehozott digitalizációs indexén a magyar cégek számszakilag ugyanazt az eredményt érték el – 3,5-öt az 5-ös skálán – ám a háttérben jelentős változásokra derült fény. Ennek oka pedig éppen a már említett, két év leforgása alatt bekövetkezett fejlődés a hozzáállás és tájékozottság terén. Míg 2016-ban sok cégvezető úgy vélte, hogy egy-egy laptop beszerzése kielégíti a digitalizálás témakörét, ma már látják: az átalakulás valójában idő- és erőforrás-igényes folyamat.