Összesen 2551 új reklámot tett közzé az a 35 televíziócsatorna, amelyek műsorát vizsgálta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság. Az új hirdetéseket 1,3 millió alkalommal ismételték meg, ami csaknem megegyezik a 2017 hasonló időszakában mért eredményekkel.
A legtöbb új reklámot az általános szórakoztató csatornák szerkesztették adásba. 2017 első fél évével összevetve jelentősen több új reklámot mutattak be az országos kereskedelmi csatornák – az RTL Klub és a TV2 –, az összes csatornatípussal egybevetve a tavalyi 20,6-ról 32,4 százalékos részesedést értek el.
A reklámok 40,8 százaléka termékeket, 59,2 százaléka pedig szolgáltatásokat népszerűsített. Még a megelőző időszakokban tapasztalt alacsony értékekhez képest is visszaesett a kiskorúakat célzó szpotok részaránya: a 2017. első félévi 3,9 százalékról 2,4 százalékra. A jelenség összefügghet azzal, hogy az M2-n már nem sugároznak reklámokat.