Megkezdődött az M4-es gyorsforgalmi út Cegléd és Abony közötti 17,6 kilométeres szakaszának és a kapcsolódó létesítményeknek az építése – jelentette be a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő (NIF) Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese.
Mayer András elmondta: a tervek szerint 2019 negyedik negyedévében befejeződő beruházás 26,31 milliárd forint hazai forrásból, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából, a NIF beruházásában valósul meg.
A Duna Aszfalt Út- és Mélyépítő Kft. kivitelezésében készülő beruházásnak köszönhetően biztonságosabb és gyorsabb lesz a közlekedés Cegléd és Abony között, a tervezési sebesség óránként 110 kilométer. A 4-es számú főút érintett szakaszán található települések jobban elérhetők lesznek, és tehermentesítik a főút melletti településeket.
A beruházás részleteiről azt mondta, hogy a 17,6 kilométeres szakasz építése során kétszer két sávos gyorsforgalmi utat alakítanak ki 3,75 méter széles forgalmi sávokkal, 26,6 méter koronaszélesség biztosítja az autópályává történő fejlesztés lehetőségét, és stabilizált üzemi sáv épül.
A meglévő kétszer két sávos nyomvonalat átépítik 6,1 kilométeren, a meglévő kétszer egy sávos szakaszt pedig bővítik kétszer két sávossá 11,5 kilométeren. Két külön szintű csomópont és négy új aluljáró épül, valamint felújítanak három aluljárót és egy felüljárót. Kialakítanak egy kétoldali, egyszerű pihenőt a Tápiószele–Abony összekötő út térségében, zajárnyékoló falak létesülnek 1708 méteren, és üzemi hírközlési központot telepítenek.
A beruházás során 6,57 kilométer önkormányzati földút épül, megújul 3 kilométer kétszer egy sávos burkolt önkormányzati út, valamint 1,2 kilométer kétszer egy sávos út és 1,1 kilométer szintén kétszer egy sávos mellékút.
Mayer András szólt arról, hogy az építkezés során 1,3 millió köbméter földet kell megmozgatni; a föld deponálása már megkezdődött, a hó olvadását követően elindulhat a tényleges kivitelezés – tette hozzá.
Az M4-es nyugati részén az M0-s, valamint Üllő és Cegléd közötti 44 kilométeres szakasz kivitelezése tavaly áprilisban indult meg. A gyorsforgalmi út keleti végén is javában zajlanak a munkák, az ott található 29,5 kilométeres szakaszt tavaly júliusban kezdték el építeni Berettyóújfalu és a magyar–román határ között.