A digitális kultúra és az emberi érzelmek közötti kapcsolatot mutatja be az idei London Design Biennale. A formatervezői piac egyik globális csúcspontjának számító rangos eseményen első alkalommal a Magyar Divat és Design Ügynökség által hazánk is képviselteti magát – közölte a tegnapi megnyitó kapcsán a divatügynökség.
Magyarország a Kiss in Budapest elnevezésű pavilonban mutatkozik be szeptember 23-ig. A globálisan elismert dizájn- és divatiparon keresztül az országimázst erősítő ügynökség innovatív pavilonja megjelenésében a biennálé fő témájához igazodik: a hét alap érzelmi állapothoz. A 2018-as programon negyven ország innovátorai és kurátorai gyűlnek össze, hogy megmutassák, a dizájn miként befolyásolja az életünk minden területét – vonzó és interaktív tervezési létesítmények által.
A Kiss in Budapest installációt megalkotó kreatív csapatot a növekvő társadalmi elidegenedés, az érintés hiánya és az emberi kapcsolatokban jelen lévő intimitás inspirálta – ismertette lapunkkal Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat és Design Ügynökség vezérigazgatója.
Mint mondta, bár a mindennapjainkat átszövő technológia könnyebbé tette a kommunikációt, nem helyettesítheti a személyes pillanatok megélését – az installáció ezzel a kétértelműséggel játszik. Kiemelte: az eseményen több ezer látogató kap egy szeletet Budapest egyedülálló látnivalóiból, különleges hangulatából, ami a jövőben magyarországi utazásra csábíthatja őket.