Átfogó digitális fogyasztóvédelmi stratégiát dolgozott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), hogy hatékonyabban reagálhasson a piacok új kihívásaira. Eszerint a versenyfelügyeleti fogyasztóvédelem területén is többféle olyan új eljárást vezetnének be az ellenőrzési gyakorlat gyors átalakításával, amelyek szükségességét a hatóság tapasztalatai is alátámasztják az elmúlt évekből.
Például egyre nagyobb figyelmet igényelnek az internetes véleményvezérek, illetve a közösségi oldalak a fizetett tartalmak megjelenítésével kapcsolatban. Ugyancsak mélyebben vizsgálná a jövőben a hivatal a hamis véleménynyilvánításokat, amelyek tisztességtelenül befolyásolhatják a fogyasztót.
A GVH 2017-ben például eljárást indított annak vizsgálatára, hogy mi okozta egy hivatalos Facebook-oldal kedvelői és követői számának hirtelen és jelentős mértékű növekedését, és vajon ellenszolgáltatás fejében jutottak-e hozzá az új kedvelésekhez. A hivatal hatásköre ugyanis a nem valódi kedveléseket és fogyasztói tetszésnyilvánításokat alkalmazó gazdasági szereplők magatartására is kiterjed, ahol fennáll a befolyásolás lehetősége.
A GVH az év elején már jelezte azt is, hogy nagyobb hangsúlyt kíván helyezni az online társkereső weboldalak kereskedelmi gyakorlatának vizsgálatára, így az online társkereső szolgáltatást nyújtó oldalakkal, applikációkkal kapcsolatos problémák versenyfelügyeleti eljárás alapját képezik – áll a digitális stratégiában.