Az összesen 5,6 milliárd dollár értékű megbízás keretében az Alstom 800 villanymozdony szállítását vállalta, továbbá gyárat is épít a kelet-indiai Bihar államban – a francia cég szerződésének értéke 3 milliárd dollár. A GE ugyanakkor arra kapott megbízást, hogy ezer dízelmozdonyt szállítson a következő tizenegy évben.
Az is feladata lesz, hogy 200 millió dollárral ő is beszálljon egy gyár, illetve karbantartó műhelyek építésébe. A 2,6 milliárd dollár értékű megbízás az amerikai cég eddigi legnagyobb üzlete Indiában.
A GE és az Alstom által kapott megrendelés a legnagyobb vasútfejlesztési projekt azóta, hogy India tavaly akár százszázalékos külföldi közvetlen befektetési részarányt is engedélyezett az ágazat bizonyos területein külföldi cégek számára. A GE–Alstom páros olyan külföldi pályázókat ütött ki a nyeregből, mind a kanadai Bombardier és a német Siemens.
Az újdelhi kormány 2020-ig 137 milliárd dollárt kíván fordítani a világ negyedik legnagyobbjának számító vasúthálózata modernizálására, s ennek érdekében – igaz, korlátozott mértékben – hajlandó volt külföldi befektetők előtt is megnyitni az állami hálózatot.
Az indiai vasút létfontosságú a naponta vonatra szálló több mint 23 millió ember számára, s a világ egyik legolcsóbb viteldíjrendszerét kínálja annak érdekében, hogy a legszegényebbek is utazhassanak az országban. A gond csak az, hogy a vasúthálózat legnagyobb részét még a brit gyarmati időkben építették, így erősen elavultnak tekinthető. A rozoga szerelvények rendszeresen túlzsúfoltak s átlag óránkénti 50 kilométeres sebességgel cammognak.
Az új mozdonyok többségét egyébként a GE és az Alstom által, ppp-konstrukció keretében építendő gyárakban állítják elő. A létesítmények vegyesvállalati formában működnek majd az Indian Railways-zel. A vasúttársaság 26 százalékos tulajdonhányaddal fog rendelkezni, valamint a telket is ő biztosítja, míg a maradék 74-74 százalék a két multinacionális társaságé lesz.