A magyarországi Volkswagen márkakereskedéseknek a következő két évben jelentős, 30-100 millió forint értékű fejlesztéseket kell végrehajtaniuk, hogy felkészüljenek a 2020-ban érkező új technológiákra – mondta Dalnoki Balázs, a Porsche Hungaria Volkswagen márkaigazgatója a távirati irodának.
A wolfsburgi székhelyű német gyártó a következő időszakban ugyanis a zéró szennyezőanyag-kibocsátású autók felé fordul, és 20 milliárd eurót fektet az elektromos meghajtású, illetve az önvezető járművek és az ezekhez szükséges infrastruktúra fejlesztésébe. A konszern célul tűzte ki, hogy 2025-re az évi 12-15 milliós értékesítés egynegyedét az elektromosautó-eladások tegyék ki. – 2020-ban érkezik meg Európa útjaira a VW ID modellcsaládja, amelynek tagjai már új filozófiájú, valódi elektromos platformrendszerre tervezett járművek lesznek, nem pedig benzines platformon készült, elektromossá alakított autók – mutatott rá Dalnoki Balázs.
Magyarországon jelenleg harminc Volkswagen márkakereskedés működik, hét ponton lehet elektromos járművet venni, és 14 szerviz alkalmas ezek javítására. A márkaigazgató elmondta, hogy még az idén új oktatóközpont épül a Porsche Hungaria budapesti Fáy utcai telephelyén, amely már alkalmas lesz az új technológiák oktatására.
Dalnoki Balázs úgy vélekedett, hogy az elektromos és egyéb környezetbarát technológiájú járművek ára két-három éven belül annyira közel kerülhet a hagyományos technológiájúakéhoz, hogy valódi választás elé állíthatják a vevőket. Szerinte ehhez hozzájárul az állami szerepvállalás is. A márkaigazgató hozzátette, rövid időn belül számítani lehet arra is, hogy javul az elektromos járművek hatótávolsága, és gyorsul az elektromos töltési sebesség, ami szintén befolyásolja a járművek iránti kereslet alakulását.