Játékos nyári kikapcsolódást kínál a hazai utazóközönségnek a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ): a Magyar Geocaching Közhasznú Egyesülettel közösen nyári kincskeresésre hívják a kirándulások szerelmeseit.
A játék lényege, hogy az elkövetkező időszakban tíz, úgynevezett geoládát helyeznek el hazánk tíz különböző turisztikai desztinációjában, kevésbé látogatott, rejtett kincsek közelében, melyeket a kalandoroknak meg kell találniuk. A ládakereséssel együtt nyereményjátékban is részt vehetnek a jelentkezők, így az izgalmas kiránduláson túl a ládák megtalálásával újabb utazásokra nyílik lehetőségük, mivel a szerencsések páros utazásokkal gazdagodhatnak.
A geocaching olyan felfedezésre inspiráló szabadidős tevékenység, melynek lényege, hogy egy ládát egy játékostárs elrejt egy olyan helyen, amit felfedezésre, megismerésre érdemesnek tart, GPS-szel rögzíti a rejtekhely pontos koordinátáit, és a bemutatandó látnivalóról ismertető oldalt készít. Ezután a Geocaching.hu honlapról más játékosok letöltik az adatokat navigálásra alkalmas készülékükre, és megkeresik a geoládát, amely egy naplót, játékismertetőt és apró ajándékokat tartalmaz.
– A ládaoldalakon rengeteg hasznos kulturális háttér-információ található. Például a technikai újdonságok iránt érdeklődők tökélyre fejleszthetik a GPS (okostelefon) térképes alkalmazás megoldásait, aki pedig a fizikai kihívásokat keresi, annak a kerékpáros és a hegytetőkre invitáló ládákat ajánljuk – idézi az MTÜ közleménye Fazekas Zsoltot, az egyesület elnökét, aki azt is elárulta, minden geoláda egy-egy látványosságot mutat be: természeti kincseket, épített és ipari örökségeket.
A feladat az, hogy a kincskeresők a hagyományos túra-GPS-ük vagy egy okostelefonra letölthető segédalkalmazás segítségével megtalálják a „kincsesládákat”, a helyszínen fotózkodjanak vele, és töltsék fel a képet a játék oldalára.
A résztvevők között három kétszemélyes belföldi utazást sorsol ki az ügynökség a három kiemelt desztináció egy-egy prémium hoteljébe, ahol két éjszakát tölthetnek el a nyertesek. A nyereményjáték augusztus 7-ig tart.
Dübörög a kampány
„Magyarország sokkal izgalmasabb és változatosabb, mint amilyennek gondoljuk: arra bátorítunk mindenkit, hogy induljon felfedezésre, és találja meg új kedvenc helyeit” – vallja az MTÜ nyári belföldi kampányában, amelyben hazánk kevésbé közismert értékeinek felfedezésére, a megszokott nyaralási célpontoktól eltérő környékek meglátogatására buzdítják a lakosságot. A Hellómagyarország.hu oldalon számtalan programlehetőség közül válogathatnak a belföldi utazók. A nyár a fesztiválok időszaka: a weboldalon sok más hasznos információ mellett rengeteg hagyományőrző, történelmi tematikájú, színház- és könnyűzenei fesztivál, gasztro- és filmfesztivál is szerepel, naptárba rendezve.