A nyertes típus, a Credobus Inovell 12 padlómagassága normál méretű csomagteret biztosít, miközben alacsony lépcsői megkönnyítik az utasoknak a fel- és leszállást. A buszokat egységesen környezetkímélő FPT motorral, robotizált sebességváltóval és nagy teljesítményű klímaberendezéssel szerelik, emellett GPS-vezérlésű utasinformációs rendszerrel is ellátják, amely 19 colos monitoron jeleníti meg a valós idejű utazási információkat. A fejlett fedélzeti diagnosztikai rendszer bővítésével az üzemeltetők akár valós időben, online is nyomon követhetik a jármű- és menetadatokat, így az autóbusz könnyen illeszthető a meglévő flottamenedzsment-rendszerekbe – közölte lapunkkal a Kravtex–Kühne-csoport.
A magyar fejlesztésű és döntően magyar részegységekből készülő buszok magyar értékhányada eléri a 75 százalékot, amely a legmagasabb a piacon. A buszgyártás közvetlenül ötszáznál is több embernek ad munkát Mosonmagyaróváron és Győrben, a Credobus magyar beszállítóinál pedig hozzávetőleg ugyanennyien dolgoznak.
A teljes önhordó vázszerkezeten és a beépülő fém alkatrészek szettjein (Kühne) túl magyar terméknek számítanak a futóművek (Rába), egyes sebességváltók (ZF – Eger), utasajtók (Ikarus szegedi alkatrészgyártó), oldalüvegek és szélvédők (OROSházaGLAS, Hirschler), üvegszál erősítésű műanyag alkatrészek (Tálos), a műpadló (Graboplast) és egy sor további alapanyag és alkatrész (Alexovics, Semperform).
A Credobus 2016 óta az ágazatban példátlan eredményeket ért el: fokozott K+F+I tevékenysége révén új speciális termékekkel (egészségügyi szűrő- és rendőrbuszok) lépett piacra, és két és fél év alatt több mint 600 új magyar buszt adott át, amellyel közvetve és közvetlenül 200 új munkahelyet teremtett. A cégcsoport az újabb szállítási lehetőségre is úgy tekint, mint a buszgyártás további fejlesztésének lehetőségére: a 2020-ig tartó beruházási programban mintegy kétmilliárd forint összértékű építési és gyártástechnológiai fejlesztés valósul majd meg, teljes egészében saját forrásból.
Győrben 1000, Mosonmagyaróváron további 4000 négyzetméterrel bővül a meglévő autóbuszgyártó csarnok, modernizálják és indukciós kemencével szerelik fel az 1879-ben alapított öntödét, valamint stratégiai gépbeszerzésekkel növelik a termelés hatékonyságát.