Eredményt hirdetett a kiíró Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő (NIF) Zrt. tegnap a Zalaegerszeg–M7-es autópálya közötti gyorsforgalmi kapcsolat létesítése, ezen belül a Zalaegerszeg (Misefa)–Pacsa–Sármellék–Fenékpuszta közötti szakasz tervezése tárgyában. A tervezők (a Roden és az Utiber Kft.) 1,4 milliárd forintot kapnak a munkáért. Ezért megvalósíthatósági tanulmányt készítenek, engedélyezési és kiviteli tervdokumentációt hoznak létre a kétszer két sávos, fizikai elválasztású gyorsforgalmi út Misefa–Fenékpuszta közötti 24 kilométeres szakaszára. Emellett Sármellék átkelési szakaszán a mintegy százméteres híd, valamint a Fenékpuszta és Sármellék közötti hét kilométeres kerékpárút terveit készítik el.
A közelmúltban jelent meg egy másik eljárás, amelynek részeként a NIF tervezőt keres az M76-os gyorsforgalmi út fenékpusztai csomópont terveinek átdolgozására, valamint Keszthely kétszer két sávos bekötésének a megtervezésére. Korábban az utat gyorsútként (R76) képzelték el, amelynek a kiviteli tervei is eszerint készültek. A jelenlegi kiírásban a meglévő gyorsúti engedélyezési tervek átdolgozása, engedélyezési és kiviteli tervek elkészítése a feladat.
A projekt két részre oszlik. Az első ütemben a tervezőnek az M7-es autópálya holládi csomópontjától kezdődően kell elkészíteni a terveket a kétszer két sávos út új nyomvonaláról, amely elkerüli Battyánpusztát és Balatonszentgyörgyöt. A jelenleg használt 76-os főút megmarad a lassú járművek számára.
A második ütem Balatonszentgyörgy és Fenékpuszta között épül meg majd, csatlakozással a 76-os főútra. A kiírás szerint tervezett út itt szintén új nyomvonalon halad, a meglévő 76-os főúttól keletre egészen Fenékpusztáig. A 2,95 kilométer hosszú szakaszon összesen kilenc felüljáró épül ki, köztük egy a Zala folyó felett.
Az út fejlesztése a Modern városok program részeként a zalai megyeszékhely gyorsforgalmi elérését célozza. Az út nyomvonalának kiválasztása lassan folyt, mert a terepadottságok – a zalai dombvidék – nehézséget jelentettek. Végül nem a meglévő 76-os utat bővítették, hanem teljesen új nyomvonalon vezetik az M76-ost, így az érinti a sármelléki repülőteret is. Az út leágazása egy viszonylag rövid szakasszal eléri a Keszthely várost elkerülő 71-es utat, amely egyben a Balaton északi partjának főútja.
A holládi csomóponttól Fenékpusztáig tartó gyorsforgalmi szakasz így hozzájárul, hogy az M7-esen közlekedők gyorsabban elérjék a Balaton keleti medencéjének északi oldalát. A nyugati szakasz gyorsabb elérését a napokban átadott várpalotai elkerülő segíti.