Az előkészítő munkával elindult és várhatóan jövő év végéig befejeződik az egységes vasúti és autóbusz-menetrend kialakítása – jelentette be Fónagy János, a Miniszterelnöki Kormányiroda nemzeti vagyonnal kapcsolatos parlamenti ügyekért felelős államtitkára, a Közlekedéstudományi Egyesület elnöke a tegnap kezdődött II. Magyar közlekedési konferencián Egerben.
Fónagy János a legsürgetőbb feladatok között említette a vidéki nagyvárosok bekötését az országos közlekedés vérkeringésébe, a vasúti menetidő csökkentését és ütemességének javítását, valamint egységes tarifarendszer és átlátható kedvezményrendszer kialakítását.
Budapest után számos vidéki nagyvárosnak is szüksége van az elővárosi vasúti közlekedési rendszer kiépítésére. A vasúti mellékhálózatok fenntartását a régiók és térségek folyamatosan változó fejlődése és társadalmi helyzete indokolja – fogalmazott az államtitkár.
Fónagy János kitért arra is, hogy az autóbusz-közlekedés fejlesztésében a jövőben is meghatározó szempont marad a magyar tulajdonú szolgáltatók preferálása a kis- és középvállalkozások lehetőség szerinti nagyobb arányú bevonása mellett. Mint az államtitkár elmondta, a szinte példátlanul széles konszenzussal elfogadott új személyszállítási törvény megteremtette az egységes menetrend, tarifarendszer és közlekedéspolitika feltételeit.