Évtizedekig tartó kátyúzások, toldozások után teljes körűen felújították a Kuncsorba és Túrkeve között lévő, 4203. jelű közút mintegy három és fél kilométeres szakaszát. A forgalombiztonságot növelő munkát hatvan nap alatt a Strabel konzorcium végezte el 185,5 millió forintért.
Szalóki Flórián, az Innovációs és Technológiai Minisztérium helyettes államtitkára az út átadásán az MTI szerint azt mondta, a Szajol–Püspökladány közötti, Debrecenig eljutó vasúti korridor korszerűsítése mellett az Alföldnek ezen a részén a közútra is jut figyelem, hiszen az M0-s és a 4-es utak fejlesztése révén Jász-Nagykun-Szolnok megyét is „bekötik” a gyorsforgalmi úthálózatba.
– Ez a környéken élőknek azonban kevés, mert ha letérnek a főútról, rögtön megtapasztalják, milyen érzés az, amikor „kátyúból kátyúba” haladnak – jegyezte meg. A szakpolitikus emlékeztetett rá, hogy 2010 óta mintegy háromezer kilométernyi négy- és ötszámjegyű út újult meg az országban.
Szalóki Flórián szerint a mellékutak kívánatos, rövid idő alatti felújítása akkor megfelelő, ha az ott közlekedők a tervezett teherbíró képességnek megfelelően használják azokat. A gyorshajtási bírságok becsatornázása valamilyen alapba fedezetet nyújthat az ilyen, kilométerenként 60-80 millió forintból megvalósítható fejlesztésekhez.
Vántsa Zoltán megyei közúti igazgató szólt arról is, hogy a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Jász-Nagykun-Szolnok megyében az elmúlt évek egyik legnagyobb útfelújítási programját valósítja meg, amelynek révén több mint 125 kilométernyi út újul meg.
A Túrkevét Kuncsorbával összekötő földút mintegy négy évtizede kapott először aszfaltburkolatot, azóta állagában alig-alig történt változás. Az ott élők 2009-ben és 2016-ban is útelzárással próbálták felhívni a figyelmet a 4203-as és a 4202-es utak felújításának halaszthatatlanságára.